E-mail mailspring

bij het gebruik via mailspring als Email programma was er in het verleden geen probleem om mijn gmail accounts toe te voegen.
bij een nieuwe versie van windows11 LSTC die aan het voorbereiden ben, werkt dit plots niet meer.

Bericht “Deze app is geblokkeerd ” voor gmailaccounts

indien dit niet op te lossen is, welke email client is ook gebruiksvriendelijk alsook gratis te gebruiken voor meerder mailboxen?
bij gebruik van thunderbird vind ik de donatie popups te storend.
best zou zijn dat het probleem op te lossen is, echter vrees ik dat google mailspring heeft verbannen
want mijn account op hotmail heeft geen problemen met mailspring
:(
 
je gmail door verwijzen naar een ander émail-adres. dan deze app laten inloggen op "ander émail-adres" ?

1725179528222.png
 
je moet naar uw je "google account beheren" gaan. daar in de zoekbalk zoek je naar "app-wachtwoorden".
daar moet je een wachtwoord maken, het dat wachtwoord moet je gebruiken in plaats van uw wachtwoord ,
lukt het dan nog niet dat zal het aan het programma liggen

1725806962912.png
 
Heb het uitgeprobeerd.
Je kiest IMAP en vult je gegevens van gmail in.
Dan zegt MailSpring "ik zie dat je een gmail adres gebruikt".
Gebruik onze .....
Dan kies je om dat niet te doen.
Dan volgt een melding dat je een app wachtwoord moet maken. (in de log)
Je wachtwoord veranderen naar je zojuist gemaakte app wacht woord.
Succes
 
of het app-wachtwoord aanmaken zoals je Gmail-wachtwoord.
Eigenlijk geen reden om te veranderen : het wachtwoord moet enkel aan beide zijden bekend zijn.

@BertjeV Heeft niets te maken met je Windows 11 versie of wat dan ook van het operating systeem.
Google heeft een tijdje geleden een nieuwe beveiliging ingevoerd waardoor enkel nog connectie met hun mailserver kan worden gemaakt door apps die zij op een lijst van 'trusted apps' hebben staan.
Alle andere krijgen een bounce, zoals je Mailspring blijkbaar.

Als ik lees wat hierboven daarover gezegd wordt kan dit blijkbaar omzeild worden door de app waarmee je de mailbox wil benaderen als een 'app' uit te voeren. Nog zo iets relatief nieuw van Google, vanuit Chrome gelanceerd, maar ondertussen ook door andere browsers overgenomen.
Persoonlijk heb ik dat nog niet geprobeerd en ik weet dus niet of het enig verschil kan maken. Probeer dus gerust wat de helpers hierboven aanraden.
 
of het app-wachtwoord aanmaken zoals je Gmail-wachtwoord.
Eigenlijk geen reden om te veranderen : het wachtwoord moet enkel aan beide zijden bekend zijn.
Wat U daar mee bedoelt is mij niet duidelijk
Als ik bij de IMAP instellingen (die mailspring goed aan maakt b.t.w.) mijn wachtwoord ingeef dan krijg je een foutmelding.
Pas wanneer ik het wachtwoord vervang door het App Wachtwoord werkt het.
En voor de zekerheid, je moet dus niet een van de mail opties gebruiken, maar midden onder IMAP.
Mail voorbeeld.jpg
 
Laatst bewerkt:
met de Gmail krijg je "Deze app is geblokkeerd" maar als je IMAP/SMTP kies en een wachtwoord maakt zoals #5 dan lukt het wel !
zoals ook het uitleg #8 aangeeft
en het zal wel zijn zoals PhilipV zegt die beveileging van Gmail is verander.

1725889089124.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan