Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort kan ik via Outlook of Windows Live Mail de mailserver niet meer bereiken. Het bestand MFC45.dll is beschadigd bleek uit onderzoek. Diverse programma's het e.e.a. laten "repairen"maar nog steeds niets. Ook alle mailprogramma's verwijderd etc.etc.
Geen resultaat. .dll maar verwijderd...geen effect op de pc.
Hoe verder ?
Wie kan me advies geven ?
 
even voor Mik en de andere Vlamingen: Ziggo (vroeger Casema) is samen met UPC, hoewel die nét ietsje kleiner is, de grootste 'kabelaar' ( voor de vlamingen: kabelmaatschappij ) in Nederland. Vergelijk het met onze Telenet.

Beste Rob,

gewoonlijk kan je een juiste .dll herinstalleren met het commando 'regsvr': daar kan je beschadigde of verwijderde .dll's mee herinstalleren uit een database die in je windows zit. dit gaat echter niet met deze dll dus moest hij van een extern programma zijn, malware of niet. oppervlakkig googlen geeft aan dat het malware zou zijn.

MAAR

blijkt dat het een dll is van het programma 'system mechanic' van iolo technologies. ik ga ervan uit dat dit je wat zegt? als je dit programma daadwerkelijk draait is je oplossing eenvoudig: herinstalleer dat programma :p

laat je even weten of het zo gelukt is om je probleem op te lossen?

boxshot-smp.gif
 
Voor het account Home (rpjsimons) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De host pop.ziggo.nl kan niet worden gevonden. Controleer of de naam van de server correct is ingevoerd.
Beste helpers,
Ik heb outlook gedeinstalleerd, evenals windows live-essentials. Ik heb de spyware (zie eerder bericht) gedraaid, evenals reg.mechanic en nog wat andere software. Ik vond inderdaad een virus en natuurlijk dit mfc45.dll bestand. Ik heb reg.mechanic gedeinstalleerd en wederom geinstalleerd.
Ik krijg echte nog steeds met mail geen contact met de server. Ik heb de firewall ook al eens uitgezet etc, doch krijg nog steeds de volgende foutmelding in live-mail:
Server: 'pop.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0D
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 11004

Nog enkele tips voorradig of misschien een directe oplossing ? Is windows7 repair wellicht een oplossing ??
Hoor graag van jullie !!
Rob
 
Voor het account Home (rpjsimons) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De host pop.ziggo.nl kan niet worden gevonden. Controleer of de naam van de server correct is ingevoerd.
Beste helpers,
Ik heb outlook gedeinstalleerd, evenals windows live-essentials. Ik heb de spyware (zie eerder bericht) gedraaid, evenals reg.mechanic en nog wat andere software. Ik vond inderdaad een virus en natuurlijk dit mfc45.dll bestand. Ik heb reg.mechanic gedeinstalleerd en wederom geinstalleerd.
Ik krijg echte nog steeds met mail geen contact met de server. Ik heb de firewall ook al eens uitgezet etc, doch krijg nog steeds de volgende foutmelding in live-mail:
Server: 'pop.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0D
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 11004

Nog enkele tips voorradig of misschien een directe oplossing ? Is windows7 repair wellicht een oplossing ??
Hoor graag van jullie !!
Rob

sorry dat ik even kortaf ga zijn, maar je hebt m'n post duidelijk niet goed gelezen. de dll wordt op het eerste gezicht (en dus door sommige anti-malware progs) herkend als malware. maar dat is het niet.

geef antwoord op mijn vraag: draai je pc mechanic of niet? het kan natuurlijk altijd zijn dat je een injectie hebt gehad van malware in de dll of msi of exe of wat dan ook, en dan is en herinstall voldoende, maar aangezien het een vrij onbekend prog is reken ik daar niet erg op.

in ieder geval heeft het niets maar dan ook niets met je isp te maken.

Ik vond inderdaad een virus...Ik krijg echter nog steeds met mail geen contact met de server

het is alvast geen virus, maar mogelijk spyware. en spyware heeft niet echt de reputatie van je tcp met je mailserver plat te leggen...integendeel

maar ik herken de errorcode vaag ergens.(0x800CCC0D) als ik me niet vergis is dat een conflict tussen twee antivirusscanners. start eens op in veilige modus zonder enige AV draaiend en zie dan eens of het werkt.

we willen je hier graag helpen, maar geef concrete feedback data :p
 
hallo,
Sorry voor mij onduidelijkheid...maar dat is ..onkunde mijnerzijds. PC mechanic geinstalleerd gehad.
Nu heb ik inmiddels 3 x een foutcode gehad: 0x800408fc - 0x800ccc0d en 0x80040900. Ook al contact gehad met de isp, doch ondanks volledige check, kan de verbinding met de e-mailserver niet gemaakt worden. De internetverbinding is wel helemaal oke. Dus conclusie was...een zeer zeldzaam/onbekend probleem. In veilige modus lukt het overigens ook niet. geadviseerd werd verbinding te maken met vaste verbinding ipv met de draadloze router....om uit te sluiten dat deze laatste problemen geeft en het dus wellicht aan het modem moet liggen..Zeker is dit niet...
Nu weet ik t niet meer
 
Helaas. met Mozilla ook niet. Met een andere pc kreeg ik wel verbinding, dus kennelijk toch iets niet goed in de laptop en dus werken de router en modem correct. Zal laptop maar opnieuw installeren of heeft iemand nog een andere optie.
 
Hallo,

Het bestand MFC45.dll is niet legitiem...

Download HijackThis Install naar je bureaublad.
Dubbelklik op HijackThisInstaller.exe om de installatie te starten.

Dubbelklik op het programma HijackThis en klik op de optie "Main Menu", en kies voor Do a system scan and save a logfile. Plaats vervolgens de inhoud van het log dat verschijnt in je volgende post.

Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als", indien dit via de snelkoppeling niet lukt voert u HijackThis als administrator uit in de volgende directory (C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis)

Woudje100
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan