E-mail Mailserver Microsoft Windows10

Sedert enige tijd wil Microsoft me de nieuwe Outlook opdringen.
In de oude Mailserver (versie 16005.14326.22007.0) heb ik nogal veel submaps. Ik was hiermee heel tevreden!
Nu ben ik bang dat, als ik toegeef aan de nieuwe Outlook, ik mijn submaps kwijt ben. Hierin zitten voor mij de meest belangrijke mails. Moet ik die submaps dan allemaal opnieuw aanmaken en alle mails terug indelen, of ben ik die dan kwijt?
Is mijn vrees terecht? Brengt de nieuwe mailserver Outlook nog andere problemen voor mijn 3 mailadressen: Telenet.be; gmail.com en outlook.com?
Heeft iemand hier ervaring mee?
PaulusD
 
Outlook is geen mailserver, maar een mail-cliënt dus je vraag raakt eigenlijk kant noch wal... zeker in relatie met die andere mailaccounts ?
Kan je proberen wat duidelijker te zijn aub ?

Poging :
  • je gebruikt 3 mail accounts :
    • ééntje van Outlook.com (het vroegere live, het vroegere hotmail, ... ?
      die staat op de mailserver van Microsoft ofte Outlook
    • eentje van Telenet - dus op de Telenet server
    • eentje van Gmail - die staat dus bij Google

      correct ?
  • je leest alle mailaccounts uit in Windows Mail, de app die standaard meekwam met Windows 10 ?
    Aangezien die niet meer wordt ondersteund is het normaal dat MS je vraagt/duwt om over te stappen naar hun nieuwe app, die ze - heel verwarrend - nu ook Outlook noemen ipv. Mail ...
Suggestie :
  • je kan alle accounts terug connecteren in de nieuwe Outlook mail app ;
  • om te weten of de submappen in de client zaten of op de server staan kan je gewoon elk van de 4 accounts best eens openen in hun resp. web-interface.
    Staan de mappen daar ook -> dan zullen ze ook te zien zijn als je ze in de nieuwe app opent ;
    Staan die mappen er niet dan wordt het tricky ... dan zul je moeten kiezen wat je doet.
PS : vooral bij GMail kan dat beetje onduidelijk zijn omdat GMail eigenlijk niet met mappen werkt in hun web-interface, maar met labels om mails af te beelden 'alsof' ze in mappen staan.
 
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik weet nu wat een mail-cliënt is. Dat wist ik vroeger niet. Dus als ik goed begrijp: als ik alle mails (Outlook, Telenet en Gmail) uitlees op mijn Samsung smartphone, gaat dit dan ook over mail-cliënt van Samsung.
Het is juist dat ik 3 mailadressen heb. Er is echter maar 1 waarmee ik submaps heb: Telenet.be. En inderdaad, deze submaps staan wel op de web-interface van Telenet.
Als ik het goed begrijp kan ik op één PC overstappen op de nieuwe Outlook van MS en voorlopig even op een andere PC in mijn netwerk blijven op de standaard Mail die meekwam met Windows10. (ik durf niet goed)
Nogmaals dank voor uw tijd.
PaulusD
 
Check dan ook eerst even op alle 3 de mailaccounts op IMAP protocol staan... m.a.w. dan blijft alles op de server, maakt niet uit op welke manier en vanuit hoeveel clients je de mails leest.

Maar bij POP3 worden de mails gewist op de server(s) van zodra je ze met een mailclient hebt opgehaald. Zeker als je mails zowel met PC als op smartphone bekijkt is dat rampzalig.
Om die reden (o.a.) wordt hedentendage vooral IMAP gebruikt, maar toch best even checken in de settings zoals je die ziet in de webclients van elk van de 3 accounts.
 
Thx, zowel gmail als telenet.be staan op IMAP ingesteld, dus ik zal het maar erop wagen😨
Hotmail is minder belangrijk voor mij.
Inmiddels overgeschakeld naar de nieuwe Outlook met submaps voor Telenet.be en gmail.com. Alles OK. Thx again.
PaulusD
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan