Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
de zoon van een vriendin van mij heeft in een weekend de pc overgezet van xp naar windows 7. Dit is gebeurd zonder medeweten van zijn moeder.

Het probleem is nu dat zij haar email gegevens/historie 'kwijt' is.
Zij wilt nu weten of haar email gegevens nog ergens beschikbaar zijn op het systeem, die dmv installeren windows 7 mail weer zichtbaar worden of dat de windows 7 installatie ongedaan gemaakt kan worden.

Groet,
Walter
 
Is er tijdens het installeren van Windows7 een map aangemaakt met Windows Old ? Zo ja, dan moeten de emailgegevens in deze map staan. De komplete oude windows xp besturing hoort daar dan te staan.
 
Ik haalde 2 versies door elkaar; in de kop staat het goed: vista naar windows 7;

In de tekst noem ik het per ongeluk xp naar windows 7.

Geldt die windows old map ook bij vista naar windows 7?
 
Ik heb ook verkeerd gekeken en alleen de vraag gelezen en niet de koptekst.
Maar Windows 7 zou ook voor Vista een map Windows Old moeten maken. Tenzij de schijf eerst geformateerd is en daarna Windows 7 er op, want dan is het weg.
De map Windows Old wordt dus alleen gemaakt als er een besturing aanwezig is en er wordt wordt geboot en geindtalleerd vanaf de Windows 7 schijf.
 
Bedankt Pluis,
ik zal vanavond of morgenavond ter plekke kijken naar de omgeving en ik laat nog weten wat er gebeurt is.

Groet
 
Er was gelukkig een windows.old directory.
Nadat ik de view gewijzigd had kwam ik ook de live mail gegevens weer tegen :duimop:
Nu ben ik bezig om essentials en live mail op windows 7 aan de praat te krijgen...
 
Je kan ook Windows Mail draaien op Windows 7.
Het enige wat niet kan is als je een Vista 32 bits had om dan Windows Mail op een Windows 7 64 bits te draaien of andersom.

Ga in Windows 7 naar de map ProgramFiles en dan zie je de map Windows Mail staan. Hernoem deze naar Windows Mail_old.
Daarna ga je naar de oude Windows Vista map en kopieer de map Windows Mail en plak deze naar de program Files map in Windows 7
Kopieer het WinMail pictogram naar het bureaublad en het zou nu moeten werken.
Daarna de contacten en berichten importeren en klaar.

Let dus wel op dat 32 en 64 bits versie niet door elkaar kunnen werken.
 
Ik ben idd een tijd bezig geweest om de mail aan de gang te krijgen. Is nog niet gelukt.
Als je het hebt over windows mail bedoel je dan windows live mail of windows mail?
Want ik zie 2 soorten mail directories:
windows_mail en windows_live_mail; de laatste wordt meegeinstalleerd met Windows 7 Essentials.
Deze was in eerste instantie niet goed geinstalleerd, waardoor ik geen windows live mail kon starten.

Hierna heb ik een aantal keren de folder met inbox, outbox, sent items etc, in windows.old gekopieerd naar een vergelijkbare omgeving op windows 7, maar het wordt om een of andere reden niet gepakt. (Ik heb 1 keer gezien dat de deleted items zichtbaar werden in het mail programma.)
Het probleem ligt volgens mij in het aanmaken van het account (upcmail) in windows 7.
Hoe kan ik zorgen dat deze wordt meegekopieerd en/of hoe kan ik dit het beste instellen.
 
Ik bedoel Windows Mail. Dus de opvolger van Outlook Express. Het mailprogramma van Microsoft wat gewoon op de PC draait.
Gewoon zoals het waarschijnlijk was op Vista.

Windows Mail is standaard niet meer bij Windows 7, maar door deze truc is het toch te gebruiken op windows 7
 
ik ben op dit moment op de windows 7 pc en ik wil nu de winmail snelkoppeling maken (ik kan geen winmail koppeling vinden in de .old omgeving)
Hoe ziet deze snelkoppeling eruit?
 
Ik zal hier vertellen hoe ik dit op vele Windows 7 computer heb gedaan.

Ga in Windows7 naar de map program Files. Je ziet daar de map Windows Mail staan. Hernoem deze naar Windows Mail_old ( let op dit is belangrijk, anders werkt het niet )
Ga nu naar de oude installatie van Vindows Vista ( de old omgeving dus ) en ga hier ook naar de map Program Files en hier staat ook de map Windows Mail. Kopieer deze map naar de Winsows 7 computer in de map Program Files.
Als dit klaar is heb je dus op de Windows 7 computer in de map Program Files deze mappen staan: Windows Mail en Windows Mail_old
Ga nu naar de map Windows Mail, hierin bevind zich het bestand Winmail ( als het goed is, het onderste bestand ) Kopieer dit naar het bureaublad en je kunt Windows Mail nu opstarten.
Je kunt daarna ook de contacten importeren vanuit de Vista old map en natuurlijk ook alle berichten.
Contacten staan in de map Gebruikers en dan jou gebruikersnaam en dan Contactpersonen.
Alle oude berichten staan in de map Gebruikers en dan jou gebruikersnaam / appdata / local / Microsoft / Winmail

Importeer dus alles met Windows Mail via bestand / Importeren en dan contactpersonen
En ook berichten. Kies hier de onderste optie Windows Mail 7
 
Top! (y)
Ik had idd de omgeving al gekopieerd;
Dus nu alleen nog even de snelkoppeling overzetten.

Ik hou je op de hoogte.
 
Nog wel even een vraag vooruitlopend op wat er zou kunnen gaan gebeuren.

Ik heb dus de windows mail omgeving uit windows.old gekopieerd naar windows 7.
In deze directory zie ik alle postvakken (Post in, Verzonden, Deleted, etc.) en de eigen gemaakte groepen (School, Werk, etc) staan, die aanwezig waren in de oude omgeving.

1) Indien ik de winmail applicatie opstart, weet het dan meteen welke account (Userid en password) het moet gebruiken om mail op te halen of moet ik dit opnieuw instellen?
2) Na het opstarten, zie ik dan bovenstaande mail omgeving weer?
3) Wat kan ik doen indien er geen winmail(.exe) aanwezig is in de windows 7 omgeving.

Laat maar even weten.
 
Als je deze gegevens ooit hebt geexporteerd kun je deze ook weer importeren. Anders moet je de inloggegevens van de emailprovider opnieuw invoeren.

[edit] Dit vind je bij Extra / Accounts en dan toevoegen en als je wilt importern natuurlijk bij importeren [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan