Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Omdat Live mail niet meer ondersteund wordt - en Microsoft ons wil dwingen hun nieuw mailprogramma te gebruiken zijn er enkele dingen veranderd... als men toch Live Mail verder wenst te gebruiken.

Volgens wat ik lees in Google en in de Pc-boekskes wordt POP niet meer ondersteund, maar IMAP wel.

Ik heb de instellingen aangepast en het werkt om Hotmail te gebruiken - samen met mijn andere mailadressen in Live Mail.

Alléén het versturen met mijn Hotmail in Live Mail mislukt. Error 0x800CCC019. Wat ik hierover vind is dat de smtp-server instelling niet juist is.
Ik heb smtp-mail.outlook.com en poort 587.

Misschien de poort verkeerd?

Wie weet hier weg mee?

WW
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens imap-mail.outlook.com poort 993 en dan ook encryption TLS/SSL gebruiken.

Als dat niet lukt kun je nog proberen voor de SMTP settings poort: 25
 
Ligt waarschijnlijk aan een aantal extra instellingen.
Inkomend EN uitgaande email dient geauthenticeerd te worden. Dus accountgegevens mee opgeven (username en pass) voor zowel verzenden als ontvangen.
Ook is er verschil tussen de encryptiemethoden voor het versturen van die gegevens naar de mailserver, zoals Lana al deels vermeld.
Sommige werken met SSL, andere TLS... best eens nakijken.
 
Wowowow..!
Merci mannen, het werkt. Ik heb met mijn Hotmail naar mijn Skynet gestuurd en het werkt..!

Toch geen foutmelding en mijn eigen mail ontvangen!
 
Twee dingen (had ik vergeten te vermelden):
- voor de SMTP pooert 25 gezet
en
- authenticeren.

Een beetje van Lana en een beetje van de Dragon om de oplossing te krijgen.

Ik zal mijn buurman ook gelukkig kunnen maken, want hij kan moeilijk met Outlook overweg. En ik dus ook... Hopelijk kan ik nog lang met Live Mail werken omdat de gebruikers-interface tof is voor mijn Skynet, Hotmail en GMail samen..!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan