E-mail link van website in thunderbird veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Halo allemaal.

Ik probeer een link uit een email programma Thunderbird (verwijzing naar een website) te openen met slimjet.
Deze opend steeds met windows edge.
Hoe verander ik dat hij met slimjet browser standaard opend?

Onder instellingen - Bestanden en Bijlagen - (Brave) Html bestand - Actie slimjet gebruiken
werkt niet. Hij opend steeds als Edge.
Optie https :// openen zie ik niet

klik nog eens op standaard

1744550543056.png

opnieuw installeren van alle windows apps biedt ook geen oplossing via powershell
Get-AppxPackage -allusers | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_.InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DisableDevelopmentMode}

Ik heb het eens uitgetest volgens je vraag.
Volg de stappen van 1 tot 4 in mijn link #5
En zet dan je gewenste browser (slimjet) als standaard browser.
Dit kan volgens de instructies in het postje van Patrick #2
Ik hoop dat je weet hoe je een standaard app moet instellen.
Het chinees gebroebel van uw #postje 6 brengt in ieder geval geen zoden aan de dijk.
Ik begrijp toevallig het chinees (sorry Engels gebroebel) Jij blijkbaar niet, je hebt weer eens laten zien dat je de klok hebt horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
Als je geholpen wilt worden luister dan naar de tipgevers, forumleden die jou willen helpen.

Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dat je slimjet wel werkte op zich ... dus het voorgaande met het herinstalleren van apps was wel met een héél groot kanon geschoten om een foute instelling van ofwel Thunderbird ofwel Windows te herstellen...

Mocht je de pagina van de instellingen voor het instellen van standaardapps toch terugvinden dan is hier het stappenplan...

Om Slimjet als standaardbrowser in te stellen op een Windows 11-pc, volg je deze stappen:

1. Open Instellingen
    • Klik op de Startknop en kies Instellingen (of druk op Windows + I).
  2. Ga naar Apps
    • In het linker menu, klik op Apps.
  3. Klik op ‘Standaard-apps’
    • Hier kun je instellen welke apps standaard gebruikt worden voor bepaalde bestandstypen of protocollen.
  4. Zoek naar Slimjet
    • Typ Slimjet in de zoekbalk onder “Standaard-apps” en klik erop zodra het verschijnt.
  5. Koppel Slimjet aan bestandstypen en protocollen
    • Je krijgt nu een lijst te zien van bestandstypen (zoals .html, .htm, .pdf) en protocollen (zoals HTTP, HTTPS).
    • Voor elk relevant bestandstype/protocol:
      • Klik erop,
      • Selecteer Slimjet in de lijst,
      • Bevestig met OK of Wijzigen.
  6. (Optioneel) Instellen vanuit Slimjet zelf
    • Open Slimjet.
    • Ga naar het menu (rechtsboven, drie streepjes) → Instellingen.
    • Zoek naar een optie zoals “Instellen als standaardbrowser” en klik erop.
    • Dit opent vaak automatisch het juiste scherm in Windows 11.

💡 Let op: Windows 11 vereist dat je voor elk bestandstype en protocol afzonderlijk de standaard instelt, in tegenstelling tot oudere Windows-versies waar je één klik had om een browser standaard te maken.

Mocht je de pagina van de instellingen voor het instellen van standaardapps toch terugvinden dan is hier het stappenplan...

Om Slimjet als standaardbrowser in te stellen op een Windows 11-pc, volg je deze stappen:

1. Open Instellingen
    • Klik op de Startknop en kies Instellingen (of druk op Windows + I).
  2. Ga naar Apps
    • In het linker menu, klik op Apps.
  3. Klik op ‘Standaard-apps’
    • Hier kun je instellen welke apps standaard gebruikt worden voor bepaalde bestandstypen of protocollen.
  4. Zoek naar Slimjet
    • Typ Slimjet in de zoekbalk onder “Standaard-apps” en klik erop zodra het verschijnt.
  5. Koppel Slimjet aan bestandstypen en protocollen
    • Je krijgt nu een lijst te zien van bestandstypen (zoals .html, .htm, .pdf) en protocollen (zoals HTTP, HTTPS).
    • Voor elk relevant bestandstype/protocol:
      • Klik erop,
      • Selecteer Slimjet in de lijst,
      • Bevestig met OK of Wijzigen.
  6. (Optioneel) Instellen vanuit Slimjet zelf
    • Open Slimjet.
    • Ga naar het menu (rechtsboven, drie streepjes) → Instellingen.
    • Zoek naar een optie zoals “Instellen als standaardbrowser” en klik erop.
    • Dit opent vaak automatisch het juiste scherm in Windows 11.

💡 Let op: Windows 11 vereist dat je voor elk bestandstype en protocol afzonderlijk de standaard instelt, in tegenstelling tot oudere Windows-versies waar je één klik had om een browser standaard te maken.
zoals ik al zei, ik kan niet bij standaard apps komen! Er gebeurd niks en zie niks ook niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan