Software Licentiepromo

Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden,

Ik vroeg me af of deze licenties wel legaal zijn? iemand ervaring mee?
 
Ze zijn bij Microsoft al eens betaald door het bedrijf dat ze heeft aangeschaft.
Meestal komen ze uit faillissementen.
Ik ken veel mensen die dit soort licenties gebruiken zonder problemen.
Voor +/- 25 euro weet je het ;-)
 
Als je het op de letter neemt, dan is het antwoord nee. Deze zijn niet legaal.
Dit zijn licenties die verkocht worden als zijnde een licentie van de software bij een volledig systeem. Zoals bijvoorbeeld Dell of HP deze aanbied als je daar een computer koopt. Maar ze verkopen deze dus los, zonder systeem. Maw dus niet legaal.
Werken deze licenties? Ja, geen probleem. Is bovenstaande het probleem van de aanbieder of de klant? Dat moet je aan een persoon vragen aan een advocaat.

De uitleg van de website; overstock, falingen. Geloof ik geen snars van. Grote bedrijven die overstock "zouden" hebben, hebben een ander type licentie. Volume licenses, welke ENKEL gebruikt mogen en kunnen worden door DAT bedrijf. Die gaan dat dus zeker niet (mogen) doorverkopen. En kleinere bedrijfjes gaan echt geen honderden extra licenties aankopen. Integendeel zelfs, te weinig. Failissementen is al even ongeloofwaardig...
 
Ik zelf heb een geldige W10 licentie bij mijn laptop, maar kon handig zijn voor mensen die geen hebben,
Maar vind persoonlijk daar daar een geurtje aan is. En ook zoals je zegt DDragon80 overstock moest ik ook eigenlijk beginnen lachen :p.
Maar zal voor het zeker eens informeren bij iemand die ik persoonlijk ken die bij HP. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Ze zijn bij Microsoft al eens betaald door het bedrijf dat ze heeft aangeschaft.
Meestal komen ze uit faillissementen.
Ik ken veel mensen die dit soort licenties gebruiken zonder problemen.
Voor +/- 25 euro weet je het ;-)
Creatieve draai, maar voor iemand die weet hoe zo'n license server van grote bedrijven werkt (zoals ik uit prof. leven vroeger) absolute onzin ! Als je als bedrijf voor je volume server bij MS licenties koopt krijg je immers géén lijst of zo met nummers ... die credits werken maar na installatie op die license server en mits contact met Microsoft, op moment dat je een installatie uit de "pot" laat putten. Leg je die license server stil, zoals bij failliesement uiteindelijk toch gebeurt) dan zijn die onbeschikbaar. Je kan ze niet verkopen : niet voor de volle pot, niet voor peanuts ...
 
Tsja, hier kun je heel lang over discussiëren.
broere69 vroeg ook naar ervaringen.
Mijn ervaring is dat ze gewoon werken, ook na langere tijd.
Of je als consument hier ooit problemen mee zult krijgen weiger ik te betwijfelen.
Het bedrijf welke ze verkoopt misschien wel.
Ieder moet het maar voor zichzelf beslissen of je zo'n aankoop doet.
 
Ik heb ook een licentie voor Windows 10 en Office 2019 Retail aangeschaft. Deze werken zonder problemen. Zelfs wanneer je deze gebruikt op een nieuw systeem en je het bericht krijgt dat de licentie reeds teveel gebruikt is , kan je bellen naar Microsoft om telefonisch te activeren wat dan ook, in mijn geval, lukt. Ik heb de mijne hier aangekocht https://www.gamekeydiscounter.nl/ . Waarom : ik heb dit via Radio 2 O-Vl in het programma " De inspecteur " vernomen omdat een luisteraar die vraag ook stelde zoals Broere69 hier stelt. Radio 2 heeft dit uitgepluisd met als resultaat dat het niet illegaal is !
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
De reaktie hierboven vertelt eigenlijk hoe de vork waarschijnlijk in de steel zit : het zijn 'gebruikte' maar legale licenties. Ze zijn dus even legaal en betrouwbaar als een nieuwe licentie, maar het bedrijf verzamelt die uit allerlei bronnen wellicht. Tweedehands dus, maar aangezien op licenties géén sleet zit, waarom niet ?
Microsoft heeft uiteraard géén mogelijkheid om bij contact voor heractivering vast te stellen of het de eerste gebruiker is die belt voor installatie op zijn nieuwe PC of een tweede gebruiker tout court. Ze zullen zich daar wel al langer de kop over breken daar bij MS ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Dat is gewoonweg gefoefel om het in ons plat vlaams te zeggen. Natuurlijk is dat "legaal", tot aan de deur van die aanbieder/verkoper. Die zal netjes vertellen dat die uit faillisementen en wat nog allemaal komt. En ja, dat zal dan wel legaal zijn en daarmee is de kous af voor "de inspecteur". Maar nogmaals... dat is gewoon pure bullshit. ONMOGELIJK om zoveel licenties "2de hands" EN ongebruikt te bekomen uit de vermelde bronnen. Iedereen met 1 of mss zelfs 2 gram gezond boerenverstand in de IT sector weet dat zoiets niet kan.

Gebruikte "2de hands" licenties mag je niet doorverkopen. Dus wederom...
 
't Zal mij worst wezen , ik heb een goed werkende en geactiveerde "Office 2019 pro plus" en wordt daarbij door Microsoft zelf nog geholpen ook !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan