De LG heeft tot wat ik niet had gezien gisteren enkele voordelen die toch te overwegen zijn. enkel zijn (LG Optimus UX 4.0 UI skin) is iets waar ik mij erge zorgen om maak bij gans die telefoon en juist en enkel maar om die reden zou ik hem niet kopen. Echter heb je geen problemen met een schil omheen de android, dan is de LG een prima keuze hoor. Ik heb nu iets meer tijd genomen om hem te vergelijken. Hij heeft wel een 5,5" QHD scherm tegenover een 5" Full HD scherm. De LG wint hier zowel in formaat als in scherpte. Op gebied van processor is het terug de LG die wint , het is een Qualcomm snapdragon tegenover een Mediatek. Qualcomm Snapdragon is eigenlijk in de meeste gevallen de betere, net als hier ook het geval is. Op gebied van intern geheugen wint ook weer de LG, 32 GB tegenover 16GB voor de Sony. Dat is voor de LG het dubbele aan intern geheugen en wint hier ook weer grandioos. Op camera gebied heb je in de LG een lagere MP camera steken, maar dan eentje met een super goede "f" waarde, dit tegenover eentje van de Sony met veel MP en een f waarde over de 2 en dat zie ik eigenlijk liever niet . Dus wint in mijn ogen ook hier weer de LG. Ook op batterij gebied is de LG hier weer de beste. Die heeft meer mAh dan die van de Sony en is verwijderbaar.
Enkel die heel vervelende Skin is voor mij een afknapper van formaat. Ze hebben bij LG de kale versie in huis, want ze maken de nexus 5X, waarom ze dan toch voor die vervelende skin kiezen is mij zeer de vraag. Samsung doet dit ook en ik begrijp dit ook niet. Hun telefoons zijn daardoor ook voor mij een no go, en dat meen ik uit de grond van mijn hart. heb je er echter geen problemen mee, kan en mag je er gerust voor gaan hoor. Het is zeker geen slechte telefoon, maar ik ben een mierenneuker op dit gebied en een zware skin komt er bij mij niet in. Dit is DE reden waarom ik hem af raad. Maar zoals ik zeg, als je er geen problemen mee heeft dat er een zware skin over de Android heen gegoten is, dan is dit een prima keuze. Huawei heeft ook zo een zware skin, Wiko ook. Word ook dagelijks verkocht. Dus, als je je daar het best bij voelt moet je daarvoor gaan Luc.