Level one wireleess 11g accesspoint als repeater instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een netwerkje met een us-robotics 11.g router , om mijn netwerkrange tot de tuin uit te breiden heb ik er een level one wireless accesspoint die als repeater kan functioneren.

Met heel veel moeite heb ik die kunnen configuren op een xp-netbook en zijn ip kunnen wijzigen, anders zat ie op het zelfde als de router.

Ik heb de engelse en duitse gebruikershandleiding gelezen, maar krijg geen internet door mijn repeater. Ik kan hem wel ontvangen, maar moet ik het, een andere SSID geven of zo, want op mijn laptop met windows7 loopt het netwerk vast op een toestand: 'public network' en ik kan dat niet wijzigen in het configuratiescherm, netwerk. Heb daar vanalles geprobeerd maar heb uiteindelijk de netwerkadapter geherinstalleerd en de repeater afgezet.

Weet iemand een link naar of info over repeater gebruiken of hoe juist instellen

dank bij voorbaat, Marc
 
Ik heb een netwerkje met een us-robotics 11.g router , om mijn netwerkrange tot de tuin uit te breiden heb ik er een level one wireless accesspoint die als repeater kan functioneren.

Met heel veel moeite heb ik die kunnen configuren op een xp-netbook en zijn ip kunnen wijzigen, anders zat ie op het zelfde als de router.

Ik heb de engelse en duitse gebruikershandleiding gelezen, maar krijg geen internet door mijn repeater. Ik kan hem wel ontvangen, maar moet ik het, een andere SSID geven of zo, want op mijn laptop met windows7 loopt het netwerk vast op een toestand: 'public network' en ik kan dat niet wijzigen in het configuratiescherm, netwerk. Heb daar vanalles geprobeerd maar heb uiteindelijk de netwerkadapter geherinstalleerd en de repeater afgezet.

Weet iemand een link naar of info over repeater gebruiken of hoe juist instellen

dank bij voorbaat, Marc

Misschien bedoelde je deze Marc kijk maar even LINKJE
 
vergelijkbaar probleem gevonden

vergelijkbaar probleem gevonden

Alvast bedankt voor de link, ik heb ook op wikipedia de verschillende definities gevonden. Mijn probleem komt grotendeels overeen met een probleem uit een ander forum uit 2003 en waar geen oplossing voor geboden werd: Wifi repeater - 9lives

Bij mij betreft het US robotics router op ip 192.168.2.1 en een level one "wireless access point" als repeater; deze zat op hetzelfde ip maar heb dit gewijzigd in ip 192.168.3.1. Het probleem is (dat zie ik op de home page van de repeater) dat hij blijft scannen naar een geldig ip adres op de router. Op mijn pc zegt de adapter dat de gateway 192.168.2.1 is en het toegewezen ip is 192.168.3.2.

Ik heb reeds enige malen gereset en dan lukt het soms om verbinding te krijgen, maar zodra ik met een andere pc inlog of de stekker uittrekt lukt het niet meer

Alvast bedankt, Marc
 
Probleem nog niet opgelost

Probleem nog niet opgelost

Het probleem is nog steeds niet opgelost en is ook te vinden op een engelse én een duiitse webforum waar ook geen antwoord op het probleem komt

De level one werkt wel in AP-accesspoint mode, maar je moet hem telkens resetten in repeater modus en plots verliest hij zijn verbinding en dan moet je opnieuw resetten en alles opnieuw instellen, is niet leuk om te gebruiken zo

Alle tips blijven welkom

mvg, Marc
 
Alvast bedankt voor de link, ik heb ook op wikipedia de verschillende definities gevonden. Mijn probleem komt grotendeels overeen met een probleem uit een ander forum uit 2003 en waar geen oplossing voor geboden werd: Wifi repeater - 9lives

Bij mij betreft het US robotics router op ip 192.168.2.1 en een level one "wireless access point" als repeater; deze zat op hetzelfde ip maar heb dit gewijzigd in ip 192.168.3.1. Het probleem is (dat zie ik op de home page van de repeater) dat hij blijft scannen naar een geldig ip adres op de router. Op mijn pc zegt de adapter dat de gateway 192.168.2.1 is en het toegewezen ip is 192.168.3.2.

Ik heb reeds enige malen gereset en dan lukt het soms om verbinding te krijgen, maar zodra ik met een andere pc inlog of de stekker uittrekt lukt het niet meer

Alvast bedankt, Marc

Hoeveel pc`s heb je in huis? en kijk eens naar die verwijzing, ik zelf heb stuk of 8 pc`s draaien -)5 maar heb die ook verwezen naar ip opvolgende dus 192.168.2.1 heb ik nu mijn Ip en laatste naar 4 gegeven en zo door 5 probeer dat eens ? alleen de laaste nr van Je IP, of je moet dat ook al geprobeerd hebben?
 
Bedankt voor de tips, maar omdat het probleem niet op te lossen lijkt tenzij door een reset en alles opnieuw configuren (zie ook hier: speedport w700v und levelone wap-0006 als repeater - Computerhilfen.de ) heb ik een andere gekocht waarmee het probleemloos werkt een 'Edimax 7206 Apg' Met instelling op 'repeater'; WPA2 beveiliging; een andere netwerknaam ; geen mac adres ingegeven; DHCP disabeld; netwerkadres in range USR-Router dus bv 192.168.2.10 met gateway op 192.168.2.1; werk ik nu reeds 2 dagen zonder noemenswaardige problemen onder Windows 7 ook met netbook MSI-wind vanaf de tuin.

Gelet op de gelijkenis en na wat speurwerk op internet vond ik op deze pagina (Hardware/Edimax ) dat de level one een cloon is van de Edimax.

Aangezien deze probleemloos(!) werkt stel ik hier de vraag of het mogelijk is de software van de Edimax in te laden in de Level one? Heeft hier iemand ervaring mee

(Ps ik zal pas over enkele weken kunnen testen aangezien ik 1 verkeerde adapter heb, ik heb de Edimax op Ebay-Ierland en UK gekocht nl)

Alvast bedankt voor de reacties, mvg, Marc
 
Inladen sofware mislukt

Inladen sofware mislukt

nav mijn laatste bericht: heb de software van Edimax versie 1.31 met extensie .bin pogen in te laden in de Level one WAP-0006 met versie 1.23 ook met extensie .bin maar dit lukt dus ook niet. Met de edimax valt mijn internet soms weg omdat de router USR5461 soms opeens een ip-adres genereert dat volkomen uit range ligt zoiets van 134.157.1.3 en andere , er komt dan geen internet door tenzij ik de WLAN-adapter zelf een ip-adres toeken in range met 192.168.2.1

conclusie: de Level one blijft voorlopig niet bruikbaar als repeater, de edimax doet het redelijk

mvg, Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan