Smartphone Lettergrootte in SMS berichten

Op de GSM van mijn vrouw worden de sms-berichten met een heel groot lettertype getoond.
Hoe kan ik die grootte aanpassen, zonder dat de lettergrootte van andere apps aangepast wordt?
Huawei P Smart Android V9
 
Hij noemt 'P Smart' .... ! Wat denk je dan dat het is ? Een GSM ... nay ...
Hij werkt op Androïd ... Zelfde vraag, zelfde antwoord ... nay ...
Het merk is Huawei ... wat is dan je vraag ? Géén idee - bizarre non-communicatie dus hé ...

De vraag lezen en dan antwoorden werkt volgens mij toch beter dan omgekeerd ...

:sleep:
 
ja sorry ik had daar over gekeken
voor de tekst van een berichten te vergroten
dat kan op 2 manieren
1) plaats uw duim en wijsvinger tegen elkaar op het scherm dan open uw vinger op het scherm. Daarmee vergroot je de tekst op het scherm.
2) instellingen >> Display >> tekstgrootte en opmaak
 
@Kermit De aanzet van @Patrick.S is goed, maar ...
  • om de tekst te verkleinen moet je uiteraard niet de vingers openen, maar juist sluiten... die aanpassing is ook maar tijdelijk voor de app waarin je zit te kijken.
  • de 2de oplossing slaat op alle weergave op je scherm, van alle apps - dus niet wat je vroeg nl. enkel voor de berichten.
Ik herformuleer dus je vraag : weet iemand hoe je het tekstformaat kan wijzigen in je SMS-berichten zonder dat andere apps of weergaves worden beinvloed.

Volgens mij wordt de tekstgrootte van SMS berichten bepaald door de verzender en kan je daar als ontvanger weinig aan doen, maar dat is maar een vermoeden.

Weet iemand hier het beter ?
 
Voor de tekst te verkleinen moet je het omgekeerde doen uw duim en wijsvinger open op uw scherm zetten en naar elkaar brengen op uw scherm .
maar bij de apps apart zou je moeten in instellingen zijn >> Toegankelijk >> zichtverbetering
Maar daar weet ik niet welke toepassing je moet nemen
 
Suggestie van Aardbei verandert lettergrootte en weergave van alle apps.
Kan/mag ik Berichten app verwijderen en opnieuw installeren?
 
Ik heb de google ”Berichten ” app geïnstalleerd en blijkt nu in orde te zijn.
Blijft nog een aantal vraagtekens over, maar het werkt.
Bedankt voor de hulp
 
Terug
Bovenaan Onderaan