Software Leawo Blu-ray player.

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik al jaren Leawo Blu-ray player voor het bekijken van series en films op mijn pc.
Vroeger was dat enkel een betalende versie, nu heeft men ook een gratis versie.
ik gebruik deze nu ongeveer een jaar. Zonet kreeg ik van avast de melding dat er malware aanwezig was in dit programma.
Namelijk "Yabss.exe". Deze file werd in quarantaine gezet. Kan dit malware zijn of is dit weer een false positive?
De meningen hierover zijn nogal verdeeld. Waarom komt deze melding pas nu en niet zoveel maanden geleden?
 
De reden van vroeger niet, nu wel is duidelijk : de malware en virus definities krijgen niet voor niets bijna dagelijks updates.
Maar dat geeft uiteraard géén uitsluitsel of het malware is of niet.

Op de site van de producent wordt dit bestand expliciet vernoemd, want er was ooit een bug blijkbaar en die is verholpen.
Je moet dus wel zien dat je een versie hebt 1.3.0.45 of hoger ...

Het bestand is een onderdeel van Python, gebruikt in de besturing van die player.
 
De reden van vroeger niet, nu wel is duidelijk : de malware en virus definities krijgen niet voor niets bijna dagelijks updates.
Maar dat geeft uiteraard géén uitsluitsel of het malware is of niet.

Op de site van de producent wordt dit bestand expliciet vernoemd, want er was ooit een bug blijkbaar en die is verholpen.
Je moet dus wel zien dat je een versie hebt 1.3.0.45 of hoger ...

Het bestand is een onderdeel van Python, gebruikt in de besturing van die player.
Ik gebruik de nieuwste versie: 2.2.0.1

Eerst kreeg ik van Avast de melding dat Leawo Blu-ray player wegens een probleem moest gescant worden.
Direct daarna kwam de melding dat alles in orde was en 2 seconden later de melding dat "Yabss.exe" in quarantaine moest.

Ook zonder "Yabss.exe" kan men Leawo Blu-ray player blijven gebruiken.
 
ik heb hier deze juist eens geinstalleerd " v2.2.0.1 " op een externe schijf ..hier werd niets gevonden betreffende "Yabss.exe"...
heb de installatie map map voor map uitgepluist en nergens werd "Yabss.exe" vermeld ..
*mogelijk dat deze bij u al eerder aanwezig was (in een oudere versie ) en dat omwille dat je nu geupdate heb naar versie 2.2.0.1 deze nu opspeelt en je er een melding van krijgt ...
*ook Virustotal gaf 0/62 scanners aan
 
Voorlopig zijn er geen problemen. Alles werkt nog na de quarantaine. Als er ooit nog problemen moesten komen laat ik het wel weten.
Voor mij mag hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan