Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Plots merk ik dat het ledje op mijn externe Blu Ray dinges niet meer brandt.

Iets lezen gaat ook niet meer.

Openen en sluiten met op het knopje te drukken gaat wel.

De USB-kabel/aansluiting is het ook niet. Ik heb met een andere (printer) USB kabel geprobeerd, eveneens met een andere aansluiting getest. Ik hoor geen biep meer.

In Apparaat-beheer staan de twee DVD-Cdrom stations, maar: het icoontje vóór de naam van de Blu-ray is grijs. Het andere is zwart.

Mag ik deze verwijderen en heropstarten?

Graag suggestie.

WW
 
Omdat je het over een USB kabel hebt, mag ik er van uitgaan dat het om een extern station gaat.

Uiteraard mag je deze verwijderen en her-opstarten. Start ook de PC eens opnieuw op en sluit daarna de USB kabel aan.
Soms gaat er wel eens een bitje verkeerd en wordt zo'n station niet goed geladen.

Lukt het daarna nog niet, verwijder dan de drivers eens voor dit station in apparaatbeheer en laat Windows opnieuw naar de drivers zoeken en installeren.
 
Ik zal nog eens proberen, maar het schijnt niet te lukken.

Ik moest 'verborgen stations tonen' vooraleer ik het zag.

Nu is het verwijderd - herstart en... noppes.
 
Het station wordt dus niet meer goed herkent in apparaatbeheer.
Wordt hij wel herkent, kan het altijd nog een vuile lees / schrijf kop zijn.
Er hoeft maar een heel klein minuscuul stofje op te zitten waardoor deze dienst kan weigeren.

Zelf maak ik deze meestal schoon door een wattentip met zuivere alcohol. Je moet het station er dan wel eerst uithalen en het dekseltje met meestal 4 schroefjes eraf halen. Daarna kun je bij de kop komen om deze te reinigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan