Laptop start niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Een kennis van mij zijn laptop is gecrasht.

Eerst werd zijn onderste balk zwart, dan kleurde deze terug in, daarna hetzelfde met zijn bovenste balk.
De computer viel uit en was niet meer op te starten.
Bij het opstarten verscheen er een melding dat Windows om veiligheidsredenen niet werd opgestart...

Waarschijnlijk een virus.

Iemand een idee welke stappen er genomen dienen te worden om zijn pc terug aan de praat te krijgen?

Groetjes Rikkie
 
doe het volgende eens ...als het een virus betreft en niet de on-board videokaart !

download de AVG rescue disk iso en brand deze met imgburn op een cd .
je brand dus een beeldbestand op een cd ( image2disk ) brandsnelheid x4
start dan de pc op vanaf deze cd ...
er word je gevraagd om te updaten **dit ga je dan ook doen !
daarna kies je voor een scan ....je systeem word in een dos omgeving gescant ...( je ziet een zwart scherm met witte tekst )

zie hier het bijhorende filmpje hoe je tewerk dient te gaan ..
[video=youtube;fGX-592qty8]http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8[/video]
 
Probeer eens of hij nog in veilige modus wil booten.

Om veiligheisredenen niet opstarten heb ik nog nooit van gehoord, wel dat Windows om veiligheidsredenen afgesloten is.

Daarom toch graag wat meer duidelijkheid omtrent deze melding.
 
Bij het opstarten verscheen er een melding dat Windows om veiligheidsredenen niet werd opgestart...

Volgens mij krijg je een BSOD te zien waarin een mededeling te lezen valt dat windows om veiligheidsreden gestopt is , om geen verdere schade toe te brengen.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de grafische kaart .
 
Volgens mij krijg je een BSOD te zien waarin een mededeling te lezen valt dat windows om veiligheidsreden gestopt is , om geen verdere schade toe te brengen.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de grafische kaart .

Dit zou kunnen. Ik denk ook dat het ergens een hardware probleem is en misschien iets met de koeling te maken heeft.
Daarom eens proberen in veilige modus op te starten zodat niet alle hardware volledig belast wordt en hij misschien wel door start.
 
Oke, bedankt mensen...
Ik heb nu zelf een probleempje...
Mijn pc is ook gecrasht.
Heeft niets te maken met bovenstaande, maar ik moet nu eerst mijn eigen pc aan de praat krijgen.
Bedankt voor het advies, ik ga dit zeker overmaken.
Ik hoop snel weer online te kunnen komen.
Sorry voor het ongemak.

Groetjes Rikkie
 
Als dit moeilijk op te lossen is, maak hierover dan een nieuw topic zodat we je misschien kunnen helpen.
 
Als dit moeilijk op te lossen is, maak hierover dan een nieuw topic zodat we je misschien kunnen helpen.

Vanavond een herstel proberen uit te voeren.
Kernel probleem bij het opstarten, stopt bij het laden van XP en zegt dat er eerst een reparatie dient uitgevoerd te worden.
Probleem is dat de originele cd verwijst naar een verborgen partitie op de c-schijf die er niet meer is en loopt van op C:\WINDOWS
Proberen met andere XP-installatiecd's.
Hopen dat het lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan