Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo forum;
Als ik Windows taakbeheer mag geloven,zou m'n Lan-verbinding 10 MBps zijn.
Is dit niet een beetje aan de lage kant?
Mvg.
ED.
 
is dit een draadloze lan? dan kan het wel uitkomen. Bekabeld zijn de lan verbindingen tegenwoordig 100 mbps. Dus dan zou je een oude router of adsl 1 modem gebruiken.
 
Hallo Misschien staat hij niet op de Max ingesteld (speed -duplex settings).Om dat te bekijken ga je naar mijn computer, klikken op beheren.Vervolgens op apparaatbeheer.Netwerkadapter rechts klikken en vervolgens op eigenschappen.Boven op geavanceerd en dan op speed/duplex settings.Deze zou op 100 full duplex moeten staan om de max snelheid te halen.
Walter
 
Hallo Misschien staat hij niet op de Max ingesteld (speed -duplex settings).Om dat te bekijken ga je naar mijn computer, klikken op beheren.Vervolgens op apparaatbeheer.Netwerkadapter rechts klikken en vervolgens op eigenschappen.Boven op geavanceerd en dan op speed/duplex settings.Deze zou op 100 full duplex moeten staan om de max snelheid te halen.
Walter


Retlawv;
Ik heb blijkbaar twee netwerkadapters.
1- Realtek rtl8029(as) pci ethernet adapter
Deze heb ik op TP FULL DUPLEX gezet.
2- Via vt6102 Rhine2 Fast Ethernet adapter.
Deze staat nu op 100 BASE TX FULL DUPLEX
Verder zit er nog een 1394 netwerkkaart,maar ik denk dat die voor m'n camcorder is.
De snelheid van de Lan-verbinding,na heropstarten van de pc,nog steeds 10MBps.
Ik ben een Telenet gebruiker sinds een 5 tal jaar,en de laatste tijd gaat de verbinding voor surfen op het web steeds trager.Op sommige dagen is het echt niet te doen,zodat ik gewoon m'n computer dichtgooi.
Ik denk dat er in mijn geval er niet veel aan te doen valt.
Ik vermoed dat Telenet de snelheid van bepaalde klanten naar beneden schroefd,om deze dan een snellere (lees duurdere) verbinding aan te smeren.
 
De snelheid van je lan verbinding hoeft op zich niets met je internetsnelheid te maken te hebben (die snelheid kan je b.v. testen bij www.speedtest.nl)
Mijn lan (Local Area Network) heeft een snelheid van 100MBPS. Mijn abonnement bij zonnet geeft mij een internetsnelheid van 4MBPS. dat is dus nogal een verschil.
Het is wel zo dat als ik mijn laptop bekabeld aan mijn netwek hang deze met hoge snelheid gegevens uitwisseld met de desktop. Doe ik dit draadloos dan is de maximale snelheid van mijn LAN verbinding 11MBPS, en dan duurt t ff om een dvd te kopieëren van de desktop naar de laptop.
Mijn vorige breedbandmodem had ook een maximum van 10MBPS.

Ik zou dus als ik jou was eens gaan googelen op de specificaties van je router/modem
want de snelheid van je LAN verbinding hangt dus grotendeels van je router/modem af.

Succes en we horen wel wat er aan de hand is
 
Ik ben een Telenet gebruiker sinds een 5 tal jaar,en de laatste tijd gaat de verbinding voor surfen op het web steeds trager.Op sommige dagen is het echt niet te doen,zodat ik gewoon m'n computer dichtgooi.
Ik denk dat er in mijn geval er niet veel aan te doen valt.
Ik vermoed dat Telenet de snelheid van bepaalde klanten naar beneden schroefd,om deze dan een snellere (lees duurdere) verbinding aan te smeren.

J.W
Ik lees toch echt dat er wat aan de hand is :vraagteken:
 
J.W
Ik lees toch echt dat er wat aan de hand is :vraagteken:

Lees dan eens zijn eerste post (Windows Taakbeheer- Tabblad Netwerk) en kijk eens wat er bij u staat.
Bij mij staat daar ook 10 Mbps. (1,250 MBps)
Dit is de theoretische maximumsnelheid.
In de praktijk zal dat altijd lager zijn.
Mijn antwoord heeft niets te maken met wat u aanhaald.
 
J.W,

Dat klopt, maar de Local Area Network (LAN) snelheid staat (indien hoog genoeg) los van de internet snelheid

Lees mijn eerdere post, mijn bekabelde LAN is 100mbps en mijn internetabonnement is 4 mpbs.

De computers in mijn bekabelde locale netwerk (LAN) kunnen dus snel met elkaar communiceren, terwijl mijn internet snelheid relatief laag is.

Ik kan ook het 20 mbps abonnement van tele2 nemen, en dan heeft mijn draadloze verbinding een maximale theoretishe snelheid van 11 Mpbs. Dan zit ik dus met een lagere draadloze LAN als internet snelheid. Vraag me niet waarom tele 2 20 mb internet aanbied en daar een 11 mb draadloos modem bij levert :vraagteken:


Ed-8172

Ik zou als ik jou was mijn pc eens gaan scannen en of cleanen. wellicht heb je wat last van spyware of iets dergelijks. Mooie programma's om dat te doen zijn hier op de site voldoende te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan