Lacie media harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Sedert vandaag ben ik in het bezit van een media harde schijf( 2tb) ,nu wil ik mijn films op deze harde schijf plaatsen maar dit lukt me niet!
Deze bestanden zijn wel groter dan 4gb!!
In de beschrijving staat duidelijk beschreven dat deze ( Lacie)schijf Mac en windows compatibel is !!
Wat moet ik doen om deze bestanden op de schijf te krijgen?;!
Ik weet dat de schijf" nfts " en dat mac" fat 32" geformatteerd zijn !!

Heeft er iemand een duidelijk en verklaarbaar antwoord?
Moet er wel bij vertellen dat ik nog niet lang met mac werk!

Alvast bedankt,
Luc
 
Veel televisies kunnen dit niet aan. Misschien staat dit in de manual.
Anders gewoon maar eens proberen en als het niet lukt kun je de schijf weer formateren naar fat 32. Maar dan weet ik de oplossing niet voor dit probleem, of je moet de films kleiner maken, zodat deze wel passen.
 
Ik denk dat de schijf standaard op NTFS geformatteerd is. Ik heb me er onlangs eentje aangeschaft van 1Tb en die staat op NTFS.
Bij mijn weten is die niet door mezelf geformatteerd. Maar ik moet erbij vertellen dat er standaard soft op de schijf staat die het een en ander installeerd om een back-up te maken. Misschien dat er dan gekeken werd naar het systeem en zodoende een snelformat gedaan werd.
 
Dat is zo (nfts) ,maar zou ik dan de schijf veranderen naar" journaled"om zodoende die bestanden te kunnen opzetten ?
En zou nadien dit kunnen afgelezen worden op tv ,aangezien deze (samsung) zal werken op windows of maakt dit niet uit ?
 
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik probeer te verduidelijken

NFTS=werkt niet met mac, wel grotere bestanden dan 4gb

FAT32=werkt met mac en windows maar geen grotere bestanden dan 4gb

JOURNALED=werkt alleen met mac ,en ook grotere bestanden dan 4gb ,maar niet met windows

Als ik de schijf converteer naar JOURNALED zou de tv dan die bestanden (groter dan 4gb )nog kunnen lezen ??

Aangezien de schijf volgens LACIE bijna alle formaten aan kan zou dit toch geen probleem mogen opleveren .(denk ik)
Sorry dat ik het een beetje lastig maak!!!
 
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik probeer te verduidelijken

NFTS=werkt niet met mac, wel grotere bestanden dan 4gb

FAT32=werkt met mac en windows maar geen grotere bestanden dan 4gb

JOURNALED=werkt alleen met mac ,en ook grotere bestanden dan 4gb ,maar niet met windows

Als ik de schijf converteer naar JOURNALED zou de tv dan die bestanden (groter dan 4gb )nog kunnen lezen ??

Aangezien de schijf volgens LACIE bijna alle formaten aan kan zou dit toch geen probleem mogen opleveren .(denk ik)
Sorry dat ik het een beetje lastig maak!!!

Ik weet het niet. Maar kan moeilijk geloven dat een mediacenter alleen maar bestanden voor Windows kan lezen.
Een Usb stick met muziek van een computer (of het nu Mac of Windows is) gemaakt, kan toch ook overal op afgespeeld worden.
Je kan er zeker niets mee misdoen om eens een bestand op de schijf te zetten en te proberen. Je komt er wel vanzelf achter of de schijf herkend wordt of niet.
De omzetting naar HDMI heeft niets te maken met de formattering van Uw schijf.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik probeer te verduidelijken

NFTS=werkt niet met mac, wel grotere bestanden dan 4gb

FAT32=werkt met mac en windows maar geen grotere bestanden dan 4gb

JOURNALED=werkt alleen met mac ,en ook grotere bestanden dan 4gb ,maar niet met windows

Als ik de schijf converteer naar JOURNALED zou de tv dan die bestanden (groter dan 4gb )nog kunnen lezen ??

Aangezien de schijf volgens LACIE bijna alle formaten aan kan zou dit toch geen probleem mogen opleveren .(denk ik)
Sorry dat ik het een beetje lastig maak!!!

Nogmaals: Een Mac schijf kan op de ene tv wel werken en op de andere niet. Dat ligt niet aan de schijf maar aan de tv.
 
Hoi, ik heb ook een media harde schijf in mijn netwerk hangen. Het is geen Lacie maar een Synology. Ik weet dus niet of dat veel verschil maakt, maar ik heb de schijf ext4 gemaakt en alles werkt naar behoren. Zowel met mijn Mac als met mijn Windows 7 PC.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan