Laattijdig opstarten van Firewall in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het opstarten van mijn computer komt het steeds voor dat ik de melding krijg in dat bekende gele kadertje rechtsonderaan mijn scherm dat de beveiliging van mijn PC niet in orde is omdat mijn Firewall niet is ingeschakeld. Na een tijdje doet hij dat dan wel maar het duurt wel even.
Internet Explorer is de laan uit gestuurd en ik doe het dus allemaal met Mozilla Firefox, laatste editie, die ik trouwens gewoon denderend vind en voor niets zou willen omwisselen.
Kan dat de reden zijn van mij "probleem" met die Firewall van XP en bestaan er zonodig veel betere firewalls die die firedinges van XP gewoon doen vergeten?

Beste dank op voorhand,
Marnix
 
De windows firewall kan in je services ingesteld zijn op automatisch (vertraagd).
Dubbelklik op de service en stel in als automatisch.
Ook kan de service verhinderd zijn omdat er te veel programma's opstarten tijdens het aanmelden.
Zet daarvan een aantal programma's uit via uitvoeren --> msconfig.
 
Hoe ziet de opstartlijst er uit? kijk eens na via de opdracht msconfig of via bvb ccleaner.
Wat de firewall betreft, voor sommige onlinegames die reeds gespeeld geweest zijn komt het voor dat je de commodofirewall moet uitzetten wegens zwart blijven van het scherm. Dan kan je ook de firewall van zonealarm gebruiken.
 
Firewall

Firewall

dit is de opstart:
CFTMON.EXE
RTHDCPL.EXE
Alcmtr.exe
IgfxTray
HotKeyCmds
Persistence
ISUSPM Startup
ISUSPMShudeler
D-Link Airplus
ANIWZCS2Service
avgnt
HPDJ Taskbar Utility
SmartDefrag
Adobe Speed Launcher
Adobe ARM

Deze functies staan ingeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan