Status
Niet open voor verdere reacties.

gordens

Steunend lid
Vip Lid
Hoi, wie kan me helpen aan wijsheid en informatie over: een exacte kopie van mijn ene SSD naar een grotere SSD te maken?
Het gaat om een heel fijn werkende windows 7
Ik heb me al een hoedje gezocht maar ik kan nergens informatie hierover vinden.
Ik heb niet zoveel geduld meer want ik zoek al weken en wil graag mijn grotere SSD in gebruik gaan nemen zonder ALLES helemaal opnieuw te moeten installeren!
groeten uit Brabant
m.gordens
 
kpoie SSD

kpoie SSD


Dankjewel TonTon voor je snelle reaktie,

Die link/info had ik ook wel gevonden maar hieruit werd het mij toch "niet helemaal" (of ik heb te haastig gelezen)duidelijk of het wel over 2 SSD's ging, ik had de indruk dat er toch over HDD naar SSD ging.

Daarom ben ik toch nog verder gaan zoeken.

Ik heb er ook met andere mensen over gesproken en die hadden slechte ervaringen met de manier zoals ik het wilde hebben, ook uit ervaring.
Maar misschien ben ik wel heel eigenwijs en zie ik op tegen een compleet nieuwe installatie en het HEEL VEEL werk (een kleine 200 updates en ook nog Win 10 tegenhouden) met alles weer naar mijn persoonlijke smaak in te stellen.
Ik wil n.l. nog lang niet naar Win10 als Win7 voor mij ok genoeg en bekend terrein is nu.

Ik gebruik de PC namelijk de hele dag door intensief en op mijn eigen manier.

Maar ja, als het toch moet dan moet het maar. (Maar niet van harte zonder getier erbij).
groetjes Marij
 
je spreekt over 200 updates !
indien jij dus een verse installatie ga doen dan dien je enkel er voor te zorgen dat het service pack 1 aanwezig is op de Win7 .... vervolgens zet je dan de instellingen betreffende de updates effectief uit ... en je gebruikt het microsoft creation tool om te upgraden naar de Windows 10...
**het is niet nodig om dus al de 200 updates op te halen ...
ik heb hier zo al meerdere systemen dienen te voorzien van een verse Win7 en telkens werden deze zonder de 200 updates probleemloos geupgraded naar de Windows 10 **belangrijk is het wel dat de Windows 7 geactiveert is en dat je upgrade naar een eerdere build versie 10586.117 en niet rechtstreeks naar de laatste build 10586.318
 
vooraleer zulke drastische beslissing te nemen om Windows opnieuw te installeren , probeer volgende eens uit , je kan er niets mee mis doen : installeer Aomei backupper ( http://www.backup-utility.com/download.html )...
kies dan voor "backup" en dan "disk backup" en maak een image dus van uw volledige huidige SSD...zet ook een vinkje bij "check image" zodat je image gecontroleerd wordt op fouten.
plaats dan je nwe SSD ( je hebt nog altijd je oude SSD mocht het misgaan ) en kies voor "restore" , wijs dan uw image aan , Aomei zal je er attent op maken dat het een volledige image is van een disk en je kan onderaan het venster ingeven dat de indeling van je SSD geoptimaliseerd moet worden ( aligneren ) ...
laat Aomei nu zijn werk doen en het zou moeten werken !
succes.
 
Gewoon de schijf klonen naar de grotere schijf en klaar is kees, duurt wel eventjes
Zo doe ik het altijd nieuwe schijf dan in je pc of laptop en klaar is kees .
Of begrijp ik het verkeerd ?
 
aangezien het in 1ste instantie de bedoeling was om een kleine SSD naar een grotere te migreren vraag ik me af of volgende software daarvoor geschikt zou zijn ?
ik heb het geuploaded via "Wetransfer" (blijft slechts 7 dagen geldig) omdat ik het niet direct terug kon vinden op het web...
hopelijk mag dit zo van de "Admin" (beheerder) ?
het betreft de Samsung migration software is bedoeld voor Samsung SSD's maar denk niet dat dit specifiek voor dit merk is...
de link : https://we.tl/AEFLN4BC25
ik heb geen 2 SSD's dus ik kan niet testen en hoor het dan ook graag of dit werkt met andere merken (y)
 
Inderdaad Lana ik heb ook een docking daarvoor :) echt wel makkelijk

ik heb deze :
[h=2]Sharkoon SATA QuickPort Duo USB 3.0[/h]

124276?width=422&height=390.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan