keuzelijst met invoegvak bij Access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik slaag er niet in om een werkende keuzelijst met invoegvak in Access 2010 te plaatsen. Ik geef hier aan wat ik doe :

1. Ik open Access, maak een nieuwe database aan en daarin een nieuwe, zeer eenvoudige tabel die ik “tabel probeersel” noem.
2. De tabel bestaat uit drie kolommen : Id (met de primaire sleutel), dag en maand.
3. Nu maak ik van de kolom “dag” een keuzelijst met invoervak :
a. Ik klik op “ontwerpweergave” en neem het tabblad “opzoeken” van het gegevenstype van de kolom met de veldnaam “dag”.
b. Ik klik rechts op weergave besturingselement “tekstvak” en kies “keuzelijst met invoervak”
c. Als “rijbron” vul ik in : “tabel probeersel”.
Ik vul nu enkele waarden ("maandag", "dinsdag", "woensdag") in de tabel in. Ik verwacht nu bij de volgende rij dat ik een keuzelijst kan opentrekken met daarin "maandag”, “dinsdag” en “woensdag”. Dit is wat ik krijg : 1.
In bijlage geef ik ook schermafdrukken om het duidelijker te maken.Bekijk bijlage MIJN PROBLEEM MET ACCESS 2010.docBekijk bijlage mijn probleem met access 2010 deel 2.doc
Wat doe ik verkeerd en hoe kan het beter ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet helemaal mee met hetgeen je allemaal doet, maar volgens mij ga je de mist in bij punt C.
Je kan een nieuwe "opzoek"kollom toevoegen met als bron hetgeen je toewijst in de "opzoek wizard".
- Dit kunnen waarden zijn uit een andere tabel of Query, niet uit een kollom uit dezelfde tabel!
- Dit kunnen waarden zijn uit een nieuwe lijst die je maakt/opgeeft (keuze 2 bij mij).

Volgens mij probeer je de opzoekwaarden uit dezelfde kolom te halen als de bestemming. Is onmogelijk.
 
De oplossing is me ondertussen aangereikt geworden :

Bij rijbron moet je (ook) opgeven welk veld je wilt zien:
SELECT Dag FROM [tabel probeersel];

Of wellicht beter:
SELECT DISTINCT Dag FROM [tabel probeersel];

NIettemin, bedankt voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan