Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste helper,

Mijn zoon zijn laptop is kapot gegaan en nu bied de Mycom hem een nieuwe aan. Alleen vragen wij ons af of die kwalitatief net zo goed is.

Zijn oude laptop:
Asus R500VD-SX403H specificaties - Vergelijk prijzen, producten en lees reviews op KIESKEURIG.NL

Keuze nummer 1 van de Mycom
Asus X552LDV-SX567H - MyCom
Waar dan een SSD kaart in wordt geplaatst van rond de 100 euro, ter compensatie van dat er een zwakkere processor in zit.
De DVD speler word vervangen door de harde schijf die in de laptop zit.

Keuze nummer 2 van de Mycom
Asus X555LD-XX397H-i7-4510U - MyCom

Hij gebruikt zijn laptop voornamelijk om schoolwerk mee te doen, online te gamen en video's te kijken. Welke van de twee geboden alternatieven is het voor het beste.

En dan heb ik nog een vraagje, want ik heb vernomen dat als er een U achteraan de naam van de processor staat dat die dan vooral gericht is op energiezuinigheid en niet op snelheid klopt dit?

Groeten van
Paul.
 
mag je gelijk welke kiezen ook al is er een verschil van 110€ zonder het verschil te moeten bijpassen dan zou ik de 2de nemen ..
*wat de u achter de naam wilt zeggen kan ik niet verklaren .
effe de opmerking dat een laptop niet echt geschikt is om te gamen ...( dit is eerder een persoonlijke mening )
 
Ik zou voor de Asus Asus X555LD-XX397H gaan moest ik moeten kiezen.

GPU 2GB memory ipv 1GB.
CPU2GHz ipv 1.7GHz

cputest.jpg

Zoals je kan zien is de CPU van je oorspronkelijke laptop beduidend beter dan de 2 voorstellen.
Is wel met HyperTreading... maar dan nog wel een achteruitgang.
Een SSD maakt natuurlijk wel veel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan