Outlook kan bepaalde mappen in outlook niet verwijderen.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Hallo beste vrienden,
Ik heb een probleem met outlook van office 16. Ik werk met het outlook account en met mijn eigen e-mailaccount en een google.
In mijn eigen domein-account wat ik met i-map is ingesteld heb ik een aantal mappen die ik niet kan verwijderen. Ik heb ze via de i-mal query uitgeschakeld maar dat helpt niet. Ook in mijn eigen domein-account kan ik ze niet verwijderen. Wat ik ook doe en als ik ze verwijderd heb komen ze automatisch weer terug.
Volgens mijn domein registrator ligt dit aan outlook, maar daar kan ik ook niets vinden.
Het gaat om de volgende mappen zie bijgevoegde plaatjes:Schermafbeelding 2024-08-10a .pngSchermafbeelding 2024-08-10b.pngSchermopname 2024-08-10c.pngSchermopname 2024-08-10d.png
Wat kan ik hieraan doen en wat is de oplossing?
Graag jullie visie en expertisehierop.
Alvast hartelijk dank
Vriendelijk groet
Jan Molenaar
 
ik denk dat je oplossing hier in de gestelde vraag is https://www.pctuts.be/threads/onverwijderbare-mappen.246423/#post-294725

ik dit de oplossing hier , aangepast aan u vraag !
ik ga er vanuit dat dit een Gmail E-mail Adres is
als je aanmeld op Gmail.com
als je naar instellingen ga op Gmail.com

dan bij Labels kan je dat daar op verbergen klikken en ook verwijderen, dan staat het niet meer in de lijst

als je "Tonen in IMAP" wegvinkt dan zal het niet meer in Outlook van Office 16 staan
1722967280790.png




1723301836350.png


kijk ook eens in de pullenbak van Gmail.com als je ze niet vind bij Labels te vinden zijn
 
Laatst bewerkt:
Beste Patrick,
Helaas gaat het hier niet om Gmail maar om outlook. In outlook staan deze mappen.
Ook komen deze mappen voor in mijn '***@****' eigen domein e-mailadres. Via de beheerder van mijn domein kom ik er ook niet achter waar deze mappen staan. Dus is het erg lastig.
Het is zelfs zo als ik via een ander emailprogramma ga werken, bv thunderbird, deze mappen er niet zijn. Maar omdat outlook juist zo lekker werkt en goed is ben ik daarop weer teruggegaan met deze 'ellende' als gevolg. Het ligt dus echt aan outlook.
 
Nog even een aanvulling op het bovenstaande bericht.
De genoemde mappen komen alleen voor in het emailaccount "xxxxxx@yyymolenaar.nl" wat ik heb bij mijn domeinprovider. Dus niet in outlook of gmail zelf.
Ook de domeinprovider heeft hier géén oplossing voor, al ga ik weer bij hen aankloppen.
Alvast dank voor het meedenken hierin.
met vr. gr. jan Molenaar

[moderatie] Het leesbaar mailaccount uit het oorspronkelijk bericht verwijderd, om de poster voor overmatige spam te behoeden !
Nooit leesbare mailadressen vermelden op een forum !]
 
Terug
Bovenaan