Opgelost Javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Ik probeer al een tijdje javascript te activeren op mijn smartphone maar vind niet hoe ik dit kan doen.
Graag wat hulp aub, wordt stilaan radeloos.
Vriendelijke groeten, Paulus123
 
Post #12 is het bericht met dat nummer uiteraard... staat bovenaan rechts in het kader :

1610281007147.png

Het bericht komt van medewerker @kjellvdp ...
 
Krijg het maar niet klaar om javascript in te schakelen op Firefox.
Ik weet dat je eerst about:config moet ingeven maar het lukt mij niet, kan mij iemand mij dat eens rustig uitleggen aub
Vriendelijke groeten Paul
 
Zoals opgegeven in post nr. 12 van deze topic :

Voor firefox:

Stappen:


- Open firefox.
- Typ: about:config
- Typ: Java (totdat Javascript.enabled verschijnt).
- Staat er false? klik dan op resetten.

Veel meer kan daar niet aan uitgelegd worden denk ik ....
 
Inderdaad zoals PhilipV schrijft
Maar als je het wat uitgebreider wilt -met wat afbeeldingen-, kan dat ook...

Javascript is standaard ingeschakeld in Firefox.
Of dat bij jou ook zo is kun je op de volgende manier controleren:
Open een nieuw tabblad in Firefox
Type of kopieer en plak about:config in de adresbalk en druk op Enter
Je ziet dan onderstaande waarschuwing:
m44s_002_Geavanceerde_voorkeuren_-_Mozilla_Firefox.png

Klik op Het risico aanvaarden en doorgaan
In de zoekbalk die bovenaan staat typ je javascript (of enkel java)
In de zoekresultaten zoek je naar javascript.enabled. Die moet op true staan, dan is het goed en hoef je niets meer te doen:
c670c1f71f-Ashampoo_Snap_2021.01.11_15h47m02s_001_.png

Staat javascript.enabled bij jou op false, dan dubbelklik je erop om die optie op true te zetten
 
Ik heb het uit nieuwsgierigheid is geprobeerd.
Op de desktop (Firefox browser) vindt ik wat jullie aanwijzen maar op de Huawei P smart (2018) Android 9 geraak ik zelfs niet verder dan about:config indrukken in Firefox browser.
Ik weet dus nu dat deze aan staat op mijn desktop :)
 
Java is niet hetzelfde als javascript... het ene is een volwaardige programmeertaal, het andere een veel beperktere scripting taal voor webcontent.

Mag ik eigenlijk vragen hoe je merkt dat javascript niet enabled is? Welke melding krijg je? Hoe kom je tot die conclusie?
Reden is dat javascript normaal nooit uit staat in een webbrowser. En ik zie ook weinig of geen reden waarom een applicatie dit zou uitzetten.
Dus bij deze, hoe kunnen wij er zeker van zijn dat javascript effectief uitstaat in de webbrowser op je toestel?
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me persoonlijk (zeer) onwaarschijnlijk.
 
Bij Android is het per browser voor zover ik kan zien.
In Google Chrome kan je via de 3 puntjes rechtsboven in het menu komen. Van daaruit "Settings" - "Site Settings" - "JavaScript"
 
Zou dan toch uit kunnen staan bij de topicstarter ?
En dan houden we even in het midden wat het doet als het uit staat.
Ik heb dit zelf nog nooit uitgezet maar ik kan me voorstellen dat bepaalde websites niet goed meer zullen werken of bepaalde functionaliteit niet goed meer werkt als javascript uit staat.
 
Huawei gebruikt een customized Android : zou kunnen dat die mogelijkheid er is uitgehaald.
Naast Flash ligt ook Java nogal onder vuur de jongste maanden.
Ik gebruik ook een Huawei, maar heb nog nooit gemerkt dat javascript niet werkt hoor. Er draait inderdaad een flink aangepaste Android op die toestellen waar ik ook niet zo blij mee ben, maar daar gaat het hier nu niet om, maar dat ze nu Javascript eruit zouden bannen lijkt mij geheel van de pot gerukt te zijn. Ik werk wel niet met Firefox, ik haat om de 1 of andere onverklaarbare reden die browser. Ik denk dat dit totaal niets met het operatingssysteem te maken heeft, maar met de browser instellingen op zich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan