Windows 10 isoburn

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik wil de herstel cd van Tuts en lange pier branden met isoburn, maar ik krijg de melding :

5d4aa66f80978-isoburn.png


je kan de schrijfsnelheid niet instellen in Isoburn of ben ik mis?


kan ik ook niet ImgBurn gebruiken write image file to disk gebruiken?

grt,

Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat begrijp ik niet, ik heb installatie schijf met mct gemaakt.
Dan verkreeg ik mijn ISO op het bureaublad.
Dat bedoeld Qtex wat je door elkaar haalt, je kunt de ISO downloaden en als je downloadmap je bureaublad is dan komt die daar maar als je heb gelijk laat branden krijg je geen ISO.
Installatieschijf, met de media creation tool op een DVD branden, DAN heb je die herstelschijf niet nodig want al die reperatieonderdelen die op de herstelschijf staan staan ook op de installatie DVD.
Dat begrijp ik niet, ik heb installatie schijf met mct gemaakt.
Wat je niet begrijpt begrijp ik niet.o_O
 
wat bekom ik dan als ik die iso brandt op een dvd
als je bv de rescue disk van ashampoo ook een iso brandt krijg je toch ook een opstart dvd
wat kan je anders met een iso doen, je moet hem toch brandden
ik ben vandaag niet helemaal helder hoor maar wat doe je anders met een iso
 
een iso brand je inderdaad op een schijfje ( cd of dvd ) naar gelang de grootte een iso kun je ook op een usb stickie plaatsen ..
maar jij schreef eerder en ik citeer
Dat begrijp ik niet, ik heb installatie schijf met mct gemaakt.
je heb hier dus al een dvd aangemaakt ..
daarna zei je een iso verkregen te hebben op je bureaublad ...dit zijn 2 verschillende bewerkingen ...waarschijnlijk heb je dan ook 2x het mctool opgestart.
 
als je mct opstart krijg je toch een aantal vragen nietwaar en dan de keuze of je op usb wil of dvd
dan begin ik toch met het maken van een iso als ik een keuze gemaakt heb juist toch
moet bijna vertrekken, f..cking kiné, nog meer pijn?

waarschijnlijk een schrijffout van mij, niet de eerste keer maar nu ben ik toch juist toch
 
je krijgt eerst de keuze tussen deze pc bijwerken en of een installatie medium aanmaken ..
kies je voor een installatie medium aanmaken dan verkrijg je 3 mogelijkheden .. een dvd aanmaken of een usb stick en of een iso bestand
kies je voor dvd of voor een usb stick word er géén iso bestand bewaard op je pc maar wel effe in de temp map (maar deze laatste word dus automatisch opgeruimd nadat de dvd of usb stick aangemaakt is .
kies je echter voor een iso bestand dan dien jij aan te geven waar jij deze wenst op te slaan ..jij kiest hier dan blijkbaar voor je bureaublad.. kies je voor een iso dan word er géén dvd of usb stick aangemaakt zoals ik eerder al zei dit zijn verschillende bewerkingen ..
 
moet weg, maar met alle drie kan ik dan toch een herstel medium aanmaken
of iso die in brand
een opstartbare usb
of een dvd
juist
tot straks
en alvast bedankt voor het geduld met een invalide
 
ja je kunt met al de 3 opties je een installatie medium mee aanmaken ...met deze installatie medium kun je dan vervolgens ook je systeem herstellen .(eerder al vermeld door L.P. )
je kunt echter géén herstel medium aanmaken via het MCTool zoals de Windows 10 recovery disks ( lees iso's ) die hier op pctuts aangeboden worden of zoals deze die je van mij gekregen heb ...via wetransfer.
 
wat is dan juist het verschil tussen installatiemedium en herstelmedium ( want je zegt met deze installatie medium kun je vervolgens ook je systeem herstellen ).

moet je dan je herstelmedium maken via het configuratiescherm >backup maken en terug zetten ( Windows7 ) >systeemherstelschijf aanmaken zoals je zei ..

daar ligt mijn probleem dat ik dit niet snap dat je ook met een installatiemedium een herstel kunt doen !

maar dat je dan met het mctool je geen herstelmedium kunt aanmaken zoals die van tuts of die ik van u gekregen heb.

Nog een vraag je maakte via config en poweriso je iso zelf aan maar hoe zet je daar Dart 10 nog bij, is dit een script dat je schrijft of hoe moet ik me dat voorstellen

ben nog altijd zo ziek als een hond, sorry als mijn vragen verwarrend overkomen.

ed
 
Laatst bewerkt:
ik geef forfait ...meermaals werd er al antwoorden gegeven op je vragen en nog steeds blijf je deze maar steeds weer opnieuw stellen ..
welliswaar op een iets wat onduidelijker manier zodat ik zelfs je vragen diende opnieuw te formuleren maar toch komt het steeds weer op het zelfde neer .

* de herstel mediums die hier op pctuts te verkrijgen zijn werden alle door mij aangeleverd en de Tuts heeft deze dan beschikbaar gesteld ...
het Dart 10 script heb ik nooit zelf gemaakt ik heb dit script uit een Windows10 iso gehaald welke ik via spotnet had opgehaald ...dit script bestandje kan probleemloos toegevoegd worden aan bijvoorbeeld een windows 10 iso file aangemaakt via het Media Creation Tool .. maar je dient Poweriso of eender ander programma te gebruiken om dit script bestandje toe te voegen aan de betreffende iso..

het MCTool maakt dus geen herstelmedia's aan zoals deze die hier op pctuts te verkrijgen zijn .. wil je zelf een herstelmedia aanmaken zoals deze die hier te verkrijgen zijn dan dien je via het oude configuratiescherm te gaan en je neemt de optie >backup maken en terug zetten ( Windows7 ) vervolgens klik je aan de linkerzijde op >systeemherstelschijf aanmaken... neem er nota van dat er direct een cd aangemaakt dient te worden ..deze optie geeft je géén mogelijkheid om een iso aan te maken ..
*neem er nota van dat deze systeemherstelschijf de Dart10 NIET mee heeft ...
wil jij ook de Dart 10 dan dien je eerst een iso te verkrijgen van deze systeemherstelschijf ( cd) en deze iso bewerk je bijvoorbeeld met Poweriso m.a.w. je voegt het script Dart10 toe aan deze iso ..
 
Om het nog ingewikkelder te maken, zoeken, herstelstation, openen als Admin, kun je hem op je eigen PC freubelen, moet die het nog wel doen uiteraard.
Duurt wel belachelijk lang.

Maar een back-up maken en elke dag bij laten houden heb je meer aan, meer dan de installatie of herstel DVD/USB stick.
Incrementele back-up noemen ze dat.
Bootable USB stick ervan, ermee booten en de back-up van de laatste datum terug zetten bij software problemen.
Handig als je aan een klooien bent met Windows, spreek uit ervaring.
 
ik begrijp qtex nu perfect, nota ik heb op een ganse week 8 h geslapen
en met ashampoo maak ik mijn incrementele back-up 's maar bij problemen start ik de pc toch op met de herstelmedia van ashampoo en benader zo mijn back up van de EHD

GREETS AND THANKS beiden voor het geduld,
 
die gehandicaptenkaart mag je behouden …
*had het deze morgen aan de stock met de man van een rolstoel patiënt .. stonden deze gewoon langs de kant met elkaar te kletsen en van het moment ik er amper 2 meters van verwijderd ben duwt de man de rolstoel met de vrouw voor zich voort ..gelukkig reed ik op dat moment nog geen 15km/uur maar was dit toch effe alles dicht gooien en was ik effe kwaad geworden ..er kwamen van her en der mensen aangelopen die het dan voor deze rolstoel eigenaars opnamen ...tot ik mijn verhaal kon doen en hen vertelde dat dit zelfs opgenomen was via de dashcam ...toen zwegen ze en gingen ze er vandoor .
*het mooiste is dat ik helemaal geen Dashcam bezit en dat het mijn smartphone was die in de houder aan het venster hing !

**denk dat ze probeerden de zaak op te lichten beiden (man en vrouw ) zagen er niet al te fris uit .
 
op mijn werk nemen gewone mensen mijn plaats in van de gehandicapten en er zijn zeker 5 van deze plaatsen,
probleem is je weet niet wie het is, heb soms al zin gehand mijn wagen ervoor te zetten dat ze niet weg kunnen maar dan kunnen andere wagens ook niet meer weg, pech dus, ben juist op van 16 h, eindelijk eens geslapen met wat medicatie (wat)
en ga nu nog even rusten, goed weekend

ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan