Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een vraagje van een vriend

hello:
ik zit met het volgende probleem, als ik langer dan 12u niet op het internet ben geweest moet ik telkens mijn ip adres vernieuwen.
iemand een gedacht wat het zou kunnen zijn
alvast bedankt
provider is telenet
 
heb je dit alleen als je pc blijft aanstaan of ook als de pc aanligt?werk je rechtstreeks via modem of via router? als je via router werkt kan dit inderdaad zo zijn dat je IP adres niet wordt vernieuwd en je dan de routerstekker even moet uittrekken en opnieuw insteken na ongeveer 30 seconden. het kan ook zijn dat je nog met een verouderde modem zit en dien je nieuwe modem te laten plaatsen (gratis) ze zijn allessins bezig de verouderde modems te vervangen door nieuwe maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou het geval was bij lucske was dit ook dat ie telkens router even moest uittrekken nu na installatie van nieuwe modem heeft hij dat niet meer ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een vraagje van een vriend

hello:
ik zit met het volgende probleem, als ik langer dan 12u niet op het internet ben geweest moet ik telkens mijn ip adres vernieuwen.

Dit gebeurt de laatste dagen wel meer bij Telenet.
Het hoeven zelfs geen 12 uren te zijn.
Ik had vandaag hetzelfde probleem na amper 8 uren.
En het heeft niets te maken met eventueel een router.
De reden weet ik ook niet.
Gelukkig duurt het vernieuwen van een IP-adres maar enkele seconden.
 
Oplossing gewoon alles eens resetten
Klopt geregeld veranderd m'n van ip adres ,daarom niet noodzakkelijk na 12u,kan ook gebeuren na een kortere periode dit gebeurd automatich.

Je hebt twee soorten ip adressen

* dynamische ip --->(telenet) veranderd constant
* statische ip -----> (betalend) vast ip adres kan je aanvragen mits betaling bij telenet

Als je inderdaad na een tijdtje niet op internet bent geweest kan het zijn dat het wat langer duurt voor een nieuw ip adres te krijgen maar des heel normaal.

kan ook gefixst worden met

WinSock XP Fix download and review - fix XP internet connectivity from SnapFiles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan