Status
Niet open voor verdere reacties.

bomie

Steunend lid
Vip Lid
Is het mogelijk om een vast ip adres instellen op mijn telenet modem of eventueel op de nas DS214+ Synology
Regelmatig veranderd het ip adres op mijn modem, met de gevolgen dat ik het ook moet aanpassen op de nas.


Bedankt en groetjes
 
Als je telkens een ander IP adres krijgt van de provider zal je dit probleem blijven houden.
Met een zakelijk abonnement zou je een vast IP adres kunnen aanvragen of krijgen bij de meeste ISP's ( In Nederland tenminste wel, misschien ook in Belgie )

Of je kunt een dienst gebruiken zoals DynDNS, dat jouw dynamische IP omzet naar een statisch adres. Volgens mij is dit niet gratis meer. Host Services | My Dyn Account
 
Laatst bewerkt:
Bij een synology nas, kan je van de gratis service van synology gebruik maken om een dyn dns naam te krijgen.

Maar inderdaad je intern IP van de synology vast zetten, op je modem de juiste port forwardings instellen. (die poorten veranderen ook niet).
Die 'dyndns' in het synology control panel instellen. en je kan altijd aan je gegevens, je modem kan onbeperkt veranderen van ip, alles blijft werken.
 
Bij een synology nas, kan je van de gratis service van synology gebruik maken om een dyn dns naam te krijgen.

Maar inderdaad je intern IP van de synology vast zetten, op je modem de juiste port forwardings instellen. (die poorten veranderen ook niet).
Die 'dyndns' in het synology control panel instellen. en je kan altijd aan je gegevens, je modem kan onbeperkt veranderen van ip, alles blijft werken.

Dit is het juiste antwoord...

  • De DNS van Synology is prima ! Instellen op je NAS en dan zal die met een bepaald interval naar de DNS server doorsturen welk je extern IP-adres van de provider op dat moment is. Je bent dus altijd bereikbaar op de naam vanaf extern/Internet.
  • De services van je NAS gebruiken diverse poorten. Welke kan je vinden in de documentatie. Die moet je dus forwarden op je modem/router van je provider zodanig dat ze doorgestuurd worden naar je NAS. Ik hoop dat je weet hoe dit te doen... staat in de interface van je modem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan