Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte lezer,

Bij mijn toetsenbord verandert o.a. de "è" na verloop van tijd in "``e" en dat verhelp je alleen met de computer opnieuw opstarten.
Ik werk met Windows XP Home en Internet Explorer 8. Onder Firefox treed het euvel ook op.
Microsoft schrijft het hieronderstaande erover maar bij mij werkt het niet om onderstaande probleemloos te gebruiken.
Het verschijnsel treed toch steeds weer op.
Het overkomt mij doorgaans bij typen in Windows Live Mail c.q. Hotmail.
Het gebeurt mij met diverse toetsenborden dus in het toetsenbord zit het niet.
Kunt U mij verder helpen?
Ik verneem het graag.
M.v.g.

Piet Alberts




  1. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Kies Start >> (Instellingen) >> Configuratiescherm. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Dubbelklik op Landinstellingen. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">In het gelijknamige dialoogvenster opent u het tabblad Talen. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Klik op de knop Details om het dialoogvenster Tekstservices en invoertalen te openen. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Zorg dat er een Amerikaans toetsenbord in de lijst staat (zoals in de afbeelding). Dit ziet er als volgt uit:

    'Nederlands taalgebied met toetsenbord uit de Verenigde Staten (internationaal)'

    Is dat niet het geval voeg deze dan toe door op de knop Toevoegen te klikken.
  2. In het dialoogvenster Tekstservices en invoertalen selecteert u het toetsenbord met de vermelding 'Verenigd Koninkrijk' en klikt op Verwijderen.

    Voortaan hebt u geen last meer van een verkeerd begrip van de toetsen.
9f89b6afe6d14799.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de toetsenbordinstellingen steeds wijzigen denk ik eerder aan een virusje.

Mag ik even weten hoe je aan deze tekst komt

<LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Kies Start >> (Instellingen) >> Configuratiescherm. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Dubbelklik op Landinstellingen. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">In het gelijknamige dialoogvenster opent u het tabblad Talen. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Klik op de knop Details om het dialoogvenster Tekstservices en invoertalen te openen. <LI style="MARGIN-TOP: 0pt; PADDING-RIGHT: 0pt; MARGIN-BOTTOM: 0pt">Zorg dat er een Amerikaans toetsenbord in de lijst staat (zoals in de afbeelding). Dit ziet er als volgt uit:
 
mijn toetsenbord instellingen

mijn toetsenbord instellingen

Als de toetsenbordinstellingen steeds wijzigen denk ik eerder aan een virusje.

Mag ik even weten hoe je aan deze tekst komt

Dank je wel voor je reactie. De tekst is afkomstig van een Microsoftsite. De stuurtekens zie je pas
nadat je de tekst hebt gekopieerd.
Mijn PC is virusvrij en malwarevrij dus dat zal het niet zijn. Ik dacht erzelf ook aan maar het probleem bestaat al zo lang.
De PC was niet goed in het vasthouden van instellingen van mijn muis en toetsenbord.
Ivan dacht aan een lege batterij van het moederbord. Ik dacht dat die batterij alleen voor de BIOS was maar wat weet ik van deze moeilijke techniek dacht ik eveneens.
Omdat de PC al zes jaar oud is zou een nieuwe batterij niet overbodig zijn.
Woensdag heb ik de batterij verwisseld en de instellingen zijn tot op heden nog in orde.
Na een dag of drie ging het meestal weer fout als ik dacht dat de instelling goed was en ik ben erg benieuwd of het goed blijft gaan.
Hoe ik je de afloop moet laten weten weet ik nog niet want ik vind de site moeilijk om mee om te gaan.
Dat ligt niet aan de site maar aan mijn leeftijd denk ik.
In elk geval hartelijk bedankt voor je reactie.

Hgr. Piet Alberts
 
beste Piet,

wat je hebt gevonden klopt ongeveer. het is een instelling die wijzigt in je 'regionale instellingen'.

dat staat onder START > configuratiescherm > landinstellingen > talen > details > instellingen.

kijk na of het er zeker uitziet zoals hieronder. verwijder eventuele andere talen, en zet enkel Nederlands België in de lijst

regionalsett..jpg
 
Wat wel eens gebeurt is het contactje van de biosbatterij dat in het midden van de batt uitsparing zit, dat dit slecht contact geeft.
Dit metalen plaatje kan ietsje te plat liggen.
Zelfs op een desktop kan een slecht contact voor problemen zorgen, bvb door een schokje bij het gebruik van de cd/dvd, of door eens iets op de computerkast te zetten, wat dan ook.
Heb je het plaatje onder de batterij even opgetilt en nagekeken of het contactje tegen de zijkant van het batterijtje goed druk uitoefent? dan zit dat batterijtje in ieder geval correct geplaatst.
 
Dit vind ik vreemd
Bij mijn toetsenbord verandert o.a. de "è" na verloop van tijd in "``e" en dat verhelp je alleen met de computer opnieuw opstarten.
Omdat het teken `e niet bestaat.


De beste test die je kan uitvoeren of het werkelijk de batterij is, gewoon het batterijtje eruit nemen. Enige nadeel hiervan is dat je bij het opstarten van de computer steeds eerst naar het BIOS moet gaan om de tijdinstellingen aan te passen

Ander vraagje
Hoe is het toetsenbord aangesloten? USB of PS2 ?
Het gebeurt mij met diverse toetsenborden dus in het toetsenbord zit het niet.
Heb je de test dan ook al gedaan met een toetsenbord met een USB aansluiting en met een PS2 aansluiting?
Als er iets fouts is met een PS2 connector, dan kun je vreemde dingen verwachten bij het typen, maar dan heb je dat probleem overal bij het typen van tekst, dus hier zou je het dan ook moeten hebben.

En hier klopt iets niet

# Is dat niet het geval voeg deze dan toe door op de knop Toevoegen te klikken.
# In het dialoogvenster Tekstservices en invoertalen selecteert u het toetsenbord met de vermelding 'Verenigd Koninkrijk' en klikt op Verwijderen.

Voortaan hebt u geen last meer van een verkeerd begrip van de toetsen.

Het Verenigd Koninkrijk zijn de Verenigde Staten niet. Verenigd Koninkrijk is Groot Britanië en Ierland . Verenigde staten is Amerika
 
Laatst bewerkt:
Kan je Uw toetsenbord niet instellen op " Frans nummeriek " dat is ook een azerty è è è è è è ë ê é â
Dit staat bij mij zo ingesteld
 
Laatst bewerkt:
De beste test die je kan uitvoeren of het werkelijk de batterij is, gewoon het batterijtje eruit nemen. Enige nadeel hiervan is dat je bij het opstarten van de computer steeds eerst naar het BIOS moet gaan om de tijdinstellingen aan te passen

Dat zegt niets, als de batterij niet goed zit, heb je hetzelfde effect van een slechte batterij of géén batterij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan