internetbeveiliging voor kinderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe Kan ik mijn kind beveiligen van internet?
Het is de bedoeling dat ik niet altijd over de schouders van mijn kind moet meekijken
voor te zien op welke site ze zit.
Als iemand me kan helpen alvast bedankt,

Paul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met deze browser kunnen kinderen veilig surfen MyBee » Home

1. Zet de computer, indien mogelijk, in de huiskamer. In ieder geval op een plaats waar je zicht hebt op de pc. Zo blijf je betrokken bij wat je kinderen doen.

2. Leer je kinderen nooit hun telefoonnummer en adresgegevens op het internet te plaatsen zonder jouw toestemming. Wijs hen op de gevaren.

3. Vertel je kinderen dat mensen op het internet niet altijd zijn die ze zeggen te zijn. Maak ze daarom duidelijk dat ze alleen met jouw toestemming een afspraak via het internet mogen maken.

4. Ga zelf internetten! Op die manier vergroot je de kennis rond dit medium en blijf je meer betrokken bij de leefwereld van je kinderen.

5. Weer SPAM van je computer, laat ze nooit ergens een mailadres intypen.
6. Vertel je kinderen welke sites je niet geschikt vindt voor ze en leer hen die weg te klikken wanneer ze er per ongeluk op terecht komen.
7. Wijs kinderen op de gevaren van chatten.
 
Mijn zoon van 4 doe alles op intenet, zijn pc staat naast deze van mij zo kan ik hem in oog houden.
 
Ik denk Ivan dat hij bedoeld hoe hij het beste kan beveiligen.
Het makkelijkste is Start/configuratiescherm/internetopties/inhoud
Zie screen Paul deze werkt hetzelfde als Xp dan staat er alleen met Restricties kunt u bepalen welke internet site`s met deze computer kunnen worden bezocht.
 

Bijlagen

  • ouderlijke toezicht.jpg
    ouderlijke toezicht.jpg
    73.8 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk Ivan dat hij bedoeld hoe hij het beste kan beveiligen.
Het makkelijkste is Start/configuratiescherm/internetopties/inhoud
Zie screen Paul deze werkt hetzelfde als Xp dan staat er alleen met Restricties kunt u bepalen welke internet site`s met deze computer kunnen worden bezocht.

In dit geval best een apparte account aanmaken voor de kinderen of je kan zelf niet meer op de geblokkeerde sites.
In vista heb je ook nog het ouderlijk toezicht,laat je toe om zelfs de uren in te stellen dat de kinderen van de pc en internet gebruik kunnen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan