Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Na wat heen en weergeschrijf heb ik nu eindelijk zwart op wit dat er geen bekabeling ligt op mijn adres om ADSL aan te sluiten.
Ik heb al bijna 4 jaar ADSL maar dat is bijzaak, ik heb geen kabel en dus geen ADSL.
De soap blijft maar duren hoor ik al, en het verveelt me mateloos dat ik er maar niet achter kom welke kabel er ontbreekt, en nog meer hoe mijn verbinding bij kpn en voorheen bij euphonynet tot stand komt/kwam.
Weet hier op het forum iemand wat het probleem is, want ik krijg er kop noch staart aan (nog steeds niet).
Hieronder de brief van mobistar:



Brussel, 20/08/2010

Geachte heer xxxxxxxxxxxxxxxxxxx,


Mobistar repliceerde als volgt op uw laatste opmerkingen:

"Ik wens, in naam van Mobistar, mijn excuses aan te bieden aan de heer xxxxxxxxxxx voor de verkeerdelijke bewoording
van het abonnement.

Uiteraard wordt bedoeld dat er geen aansluiting mogelijk is voor een adsl‑abonnement.

Belgacom bevestigde ons dat er geen bekabeling ligt om de activatie tot stand te brengen.

Conform artikel 3.1.1a van onze algemene voorwaarden is het mogelijk omwille van technische omstandigheden dat een
activatie niet realiseerbaar is."

Zonder tegenbericht per kerende vóór 03/09/2010 wordt deze klacht afgesloten.

Met de meeste hoogachting,

Luc Tuerlinckx
Ombudsman
 
Laatst bewerkt:
Zoals je leest is het belgacom die dwars ligt en de andere maatschappij, mobistar die maar hun verhaal met een grote lepen inneemt. Alhoewel Mobistar zegt " Belgacom bevestigt" Dit wil dus zeggen dat Mobistar min of meer weet heeft dat er daar geen kabel ligt?
Nu ik zou terug contact opnemen met de heer Luc Tuerlinckx en vragen hoe het komt dat je ondertussen wel gebruikt maakt van de kabel met factuur of zo erbij en dit van af....Kijken hoe ze daar dan op reageren. Wedden dat ze wakker schieten. En als ombudsman dan nog...
Trouwens dan heb je al vele jaren betaald voor wat je niet krijgt, want er ligt geen kabel.
 
Als tech van Belgacom wil ik deze vraag beantwoorden.Wij mogen twee soorten klanten bedienen:
a belgacom klanten

b olo-klanten:Dommel,tele2,kpn,mobistar,....(Other Licensed Provider)

bij belgacom-klanten voorzien wij alles dwz telefoon stopkontakt op de gewenste plaats!

bij olo-klanten moeten wij de lijn brengen tot aan de belgacom-aansluitdoos (invoer genoemd), ligt er een kabel tot aan de gewenste plaats dan sluiten wij die ook aan.Ligt er geen kabel tot aan je appartement of studio dan mogen wij als bgc-tech ook geen leggen.Dit is de taak van de olo!

Dit is zo bepaald door het BIPT!
Jammer maar helaas, ik kom die zéver ieder dag tegen. De olo moet uitleg geven aan zijn klant!Dat is niet mijn taak!
 
Laatst bewerkt:
Als tech van Belgacom wil ik deze vraag beantwoorden.Wij mogen twee soorten klanten bedienen:
a belgacom klanten

b olo-klanten:Dommel,tele2,kpn,mobistar,....(Other Licensed Provider)

bij belgacom-klanten voorzien wij alles dwz telefoon stopkontakt op de gewenste plaats!

bij olo-klanten moeten wij de lijn brengen tot aan de belgacom-aansluitdoos (invoer genoemd), ligt er een kabel tot aan de gewenste plaats dan sluiten wij die ook aan.Ligt er geen kabel tot aan je appartement of studio dan mogen wij als bgc-tech ook geen leggen.Dit is de taak van de olo!

Dit is zo bepaald door het BIPT!
Jammer maar helaas, ik kom die zéver ieder dag tegen. De olo moet uitleg geven aan zijn klant!Dat is niet mijn taak!

Ja ok, maar heeft mobistar dan een andere kabel nodig en in wat verschilt die kabel van deze die door kpn (merknaam base nu) en euphonynet gebruiken.
Heeft mobistar (ik zeg maar iets) glasvezelkabel? nodig die hier nog niet ligt of wat?
 
Komt er een kabel een kabel van de straat cabine bij jou binnen (kelder,nutsrumte,gemeenschappelijke delen)?
De enige andere kabel dat mobistar gebruikt is een UTP-kabel tussen stopkontakt klant en bgc-invoer,wat normaal niet mag.Vermits mobistar merendeels Raw Copper gebruikt (enkel dsl-signaal) is dit nog aanvaardbaar.
Wat er wel nog een probleem kan zijn, is dat uw aansluiting op een ' Pontage ' zit. Dit is een hulpmiddel geweest bij een tekort aan abbonee kabels tussen een straat cabine en klant. De reserve draadjes van een bestaande abbonee worden gebruikt voor een andere klant.
Ik heb zo een klein vermoeden, dat je net zoals Mistico, het slachtoffer zijt geworden van een onervaren tech (onderaannemer).De benoemde bgc-techs verdwijnen stilaan. Veel werk wordt overgenomen door contractors met uiteraard de gevolgen van dien!
 
Komt er een kabel een kabel van de straat cabine bij jou binnen (kelder,nutsrumte,gemeenschappelijke delen)?
De enige andere kabel dat mobistar gebruikt is een UTP-kabel tussen stopkontakt klant en bgc-invoer,wat normaal niet mag.Vermits mobistar merendeels Raw Copper gebruikt (enkel dsl-signaal) is dit nog aanvaardbaar.
Wat er wel nog een probleem kan zijn, is dat uw aansluiting op een ' Pontage ' zit. Dit is een hulpmiddel geweest bij een tekort aan abbonee kabels tussen een straat cabine en klant. De reserve draadjes van een bestaande abbonee worden gebruikt voor een andere klant.
Ik heb zo een klein vermoeden, dat je net zoals Mistico, het slachtoffer zijt geworden van een onervaren tech (onderaannemer).De benoemde bgc-techs verdwijnen stilaan. Veel werk wordt overgenomen door contractors met uiteraard de gevolgen van dien!

Dan zijn het zeker ook deze contractors die de klachten moeten aanhoren? Zoals overal hetzelfde. Fouten die door een ander gemaakt zijn moeten degene die hun werk serieus nemen altijd de klachten in ontvangst nemen. Stel U voor : dat ze de kaartjesknipper op de trein verantwoordelijk stellen voor de wachttijden bij de spoorwegen??????
Ik zou zeggen : neem een degelijke provider en betaal de prijs of ge die nu teveel acht of niet. Ben niet van plan om de discussie terug te openen, maar hoelang ergert ge Uzelf en Uw gezin daar nu al aan? Ik ben zoals ge ziet Telenet klant. Heb nog de oude lijn van Belgacom liggen die normaal zo weer aangesloten kan worden. Ik vind het normaal dat de lijn van over 20 jaar niet meer is zoals de nieuwe lijnen vandaag. Dat de ene niet wil opdraaien voor de kosten van een ander vind ik ook normaal. Moet Belgacom investeren voor een aansluiting van Mobistar? (en dan nog te weten dat ze "goedkoper" willen leveren)?????? Denk eens even na moest ge in de schoenen staan van de firmaverantwoordelijke. Als ge dan weet, dat het niet die ene is die reclamaties heeft over zijn aansluiting bij?????? Wat zou U beslissen als ge weet dat er op iedere cent gekeken wordt voor dergelijke zaken?
 
@Mik

Dat de ene niet wil opdraaien voor de kosten van een ander vind ik ook normaal. Moet Belgacom investeren voor een aansluiting van Mobistar? (en dan nog te weten dat ze "goedkoper" willen leveren)??????

Kijk, ik wil enkel weten over welke kosten het gaat.
Als ik op ADSL 2 wil overstappen en niet bij KPN, ga ik dan opnieuw deze problemen ondervinden?
Die vraag stel ik me nu, toekomst gericht.
Ik wil vooralsnog niet naar telenet, maar als er grondwerken moeten gebeuren kan ik even zo goed een jaar intekenen bij bvb scarlet, en eens de kabels in orde kan ik daar terug weg.
Daarom stel ik de vraag, over welke kabel heeft men het hier in godsnaam.
Noch belgacom noch mobistar wil dit zeggen, ze blijven rond de pot draaien, maar als ik een 'goede provider' provider neem via adsl en meer betaal wil ik niet opnieuw van het kastje naar de muur gezonden worden door onervaren (onbekwaamà) personeel.
Trouwens, de aanleg en het onderhoud van het telefoonnet is voor belgacom inderdaad.
Zo als ik vorig jaar heb gepost zou belgacom ook worden opgesplitst, er zou een entiteit komen die het kabelnetwerkje beheert, en die gelijk zal factureren voor alternatieve providers, maar ook voor belgacom.
Eerlijke prijzen voor iedereenoncurentie.
Deze splitsing moet het laatste monopolie van belgacom doorprikken.
Gedaan met " jamaar dat zijn hun onkosten, dus wij moeten dat niet doen "
In Nederland zijn er geloof ik 4 firma's die de kabels aansluiten, niet 1 zo als in Belgie die voorkeursbekandeling geeft aan de eigen belgacom.
Die is een feit, geen discussie waardig.
Hier word naartoe gewerkt.
Bij ons aan het spoor is dat ook de rede geeest van de opsplitsing der NMBS-groep.
De concurentie rijd ook voor een eerlijke prijs over de sporen van infrabel (infrabel = het staatsbedrijf binnen de nmbs-groep).
 
Komt er een kabel een kabel van de straat cabine bij jou binnen (kelder,nutsrumte,gemeenschappelijke delen)?
De enige andere kabel dat mobistar gebruikt is een UTP-kabel tussen stopkontakt klant en bgc-invoer,wat normaal niet mag.Vermits mobistar merendeels Raw Copper gebruikt (enkel dsl-signaal) is dit nog aanvaardbaar.
Wat er wel nog een probleem kan zijn, is dat uw aansluiting op een ' Pontage ' zit. Dit is een hulpmiddel geweest bij een tekort aan abbonee kabels tussen een straat cabine en klant. De reserve draadjes van een bestaande abbonee worden gebruikt voor een andere klant.
Ik heb zo een klein vermoeden, dat je net zoals Mistico, het slachtoffer zijt geworden van een onervaren tech (onderaannemer).De benoemde bgc-techs verdwijnen stilaan. Veel werk wordt overgenomen door contractors met uiteraard de gevolgen van dien!

Die UTP-kabel is niet het probleem dus, daar deze binnenshuis geplaatst word.
Die ' Pontage ' ligt blijkbaar aan de oorzaak omdat de nieuwe tech deze dinosaurus uit het verleden niet kennen.
Maar ik denkniet dat dit het probleem is, want in de belgacomwinkel hebben ze gekeken naar mijn telefoonlijn.
Ik gaf mijn adres en ik kon zelf op hun computerscherm zien dat ik een sterk signaal kreeg op mijn telefoonlijn.
Of kan je niet zien daar of het een zelfstandige lijn is dan wel een aftakking van een andere telefoonlijn?
 
Tot nu toe heb ik al mijn lijnen in dienst gezet van olo's en bgc met de nodige zéver van mijn baas, die zegt dat ik er teveel tijd insteek! voor mij is een klant een klant en die heeft recht op hetgeen dat hij gevraagd heeft.
Het draait allemaal om centen aan de top.
Jammer genoeg heb ik enkel machtiging voor zaken in de zone 03 en 015 (metingen van lijnen en raadpleging van database). ik wou dat ik alles es kon komen bekijken, maar wie ben ik ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan