installeren van scanner Hp G4050

Status
Niet open voor verdere reacties.

oliebaron

Steunend lid
Vip Lid
mijn laptop werkt onder windows 7 home premium
Ik wil een scanner ( HP SCANJET G4050 ) aansluiten op deze laptop.
Ik download de vereiste driver van de hp website .... begin te installeren,na de installatie ,geen HP te bespeuren.Dus geen software geinstalleerd ( denk ik)
de driver download was alleszinds 114 MB groot.Op mijn desktop ook geen icoon .
Dan maar terug geinstalleerd.... nu zegt hij dat mijn systeem niet windows 7 is maar Windows Xp....
iemand enig idee hoe ik toch de software kan installeren???
Ik kan wel in configuratie scherm ....Apparaten en Printers... de scanner starten maar van de nieuwe soft geen spoor te bekennen...en die wil ik juist omdat ik ontzetten veel oude fotos wil inscannen en gebruik wil maken van de nieuwe mogelijkheden.
PS op mijn desktop heb ik Win 8 en daarop heeft hij alles netjes geinstalleerd en gebruiks gereed
 
heb je de HP Scanjet Full Feature Software and Driver genomen .

je dient dus de window7 driver te selecteren neem de juiste bit versie..
raar dat je vermeld
nu zegt hij dat mijn systeem niet windows 7 is maar Windows Xp
daar deze driver feitelijk voor alle windows versies hetzelfde zijn ...
Ashampoo_Snap_2013.10.10_10h15m09s_001_.jpg
zelf gebruik ik de HP F4210 vista driver op mijn Windows 8 pro

**een belangrijk punt is dat je de printer pas aansluit wanneer dit je gevraagd word en zeker niet eerder !
 
Ik heb net de door u opgegeven driver geinstaleerd...( had ik daarvoor ook al gedaan... zowel de 32 bit als de 64 bit ) en alles loopt goed...
Tenslotte als ik de HP soft wil opstarten staat er helemaal nergens een ikoon,noch een verwijzing naar de Scanner.
Op de c: schijf is er wel een map gemaakt onder " Program files (x86) ... HP...Digital imaging.... , en voor de rest kan ik nergens de soft starten
 
open de map Digital imaging
open vervolgens de map bin
in de map "bin" zoek je naar Hpqdirec.exe
rechts klik op deze " Hpqdirec.exe " en plaats een snelkoppeling op je bureaublad
door deze snelkoppeling neer te zetten op het bureaublad start je hier telkens het HP Solution Center mee op ...
**onder voorwaarde dat de vermelding Hpqdirec.exe vermeld staat in de lijst .

opmerking : de hpsjrreg.exe is de scanner button monitor van deze kun je dus ook een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen ...daarmee start je de scanner op

opmerking : je dient niet de 2 bit versies te installeren ...
gebruik je een 64 bit systeem kun je kiezen voor de 32 bit driver of de 64 bit driver

***zelf gebruik ik de 32 bit driver op mijn 64bit systeem deze werd dan ook in de program files (x86) geplaatst .
 
ik heb even onder de mappen gezien maar onder BIN staat de Hpqdirec.exe er zeker niet.
Ook heb ik telkensmale de 32 of de 64 bit soft van de pc gedelete...
ben nu aan het overwegen om Win 8 maar aan te kopen om het probleem op te lossen.....kost natuurlijk wel euro's en dan alleen maar voor even een scanner te kunnen gebruiken
 
had je de 1ste opmerking niet gelezen ...
betreffende de hpsjrreg.exe is de scanner button monitor van deze kun je dus ook een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen ...daarmee start je de scanner op

voer je tevens de installatie van deze driver wel uit als de administrator ...
 
heb de soft opgehaald en gedraait meer de scanner staat er niet bij ,ook niet als ik heb op en af zet en opnieuw probeer.
De 1ste opmerking : betreffende de hpsjrreg.exe is de scanner button monitor van deze kun je dus ook een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen ...daarmee start je de scanner op
Die staat zelfs niet op mijn laptop????
Ik heb de indruk dat wanneer ik de setup uitvoer alles zogezegd word geinstalleerd maar bij nader bekijken er niets is geinstalleerd ???
de scanner word ook nergens erkend,zelfs met "regedit" is er geen spoor van de scanner te bespeuren
 
ontkoppel de Printer ( dus de usb kabel los van de pc en de stroomstekker er uit )
verwijder alles ne keer wat er vermeld staat van de HP printer....
dit kun je via programma's en onderdelen ...of rechtstreeks via C: program files (HP map)
gebruik desnoods een opruimer zoals Ccleaner en herstart daarna de pc ....
start nadat de computer weer opgestart is de installatie setup.exe op van de printer met rechts klik op deze setup.exe en kies uitvoeren als administrator
**sluit de HP printer pas aan als dit je gevraagd word en zeker niet eerder ...

*** ik kan haast niet geloven dat deze installatie van de driver zo veel problemen geeft want er word wel degelijk de drivers aangeboden vanaf de Vista Enterprise x32/64 bit ( ook dus voor de win7 & win8 )
als het nu alsnog niet lukt houd dan rekening dat je systeem waarschijnlijk besmet is .
 
Heb je al eens in een fotobewerkingsprogramma gekeken of de scanner daar aanwezig is.
Soms staat in een fotobewerkingsprogramma: Ophalen van Twain of je kunt een Twain bron selecteren. Ook kan er iets staan van Importeren met scanner of zoiets.

Dit verschilt per fotobewerkingsprogramma.

Alleen een scanner installeren is meestal niet voldoende, je moet dus een één of ander programma hebben ( mag een fotobewerkingsprogramma zijn ) waarmee je de scanner bedient. Meestal is er bij een scanner meegeleverde scan software die je kunt gebruiken.
 
Ik heb al zowat alles geprobeerd.....
Als ik de file " setup_full_G4050_14-5.exe" start loopt alles gesmeerd, dwz de installatie is tot het einde goed deze vraagt zelfs op een bepaald moment om de scanner aan te sluiten ,wat ik ook doe,en ik hoor mijn laptop een toontje geven dat er een USB ingeplugd word ( is normaal )
Maar als de installatie gedaan is krijg ik geen ikoontje of is er nergens iets te bespeuren van HP.
Als ik via configuratie scherm naar "Apparaten en printers" ga dan staat de scanner erbij en zegt zelfs dat het apparaat correct werkt
Als ik klik op automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken ( online ) ,druk zegt hij dat de beste stuurprogrammas zijn geinstalleerd
Als ik in apparaten en printers de scanner rechts aanklik krijg ik het menuutje waar bij staat " scan starten". Ik doe dat en kan via daar een scan maken....
Dus mijn laptop ziet hem wel alleen wil de HP soft niet geinstalleerd geraken
 
Dus als ik het goed begrijp gaat het fout met het programma HP soft ?
Dit programma zou een ikoontje op het bureaublad moeten plaatsen, of bij programma's onder Start.
Als je dit programma zou kunnen starten, stuurt deze de scanner aan. Als deze juist geinstalleert is zodat dit programma hem vindt.

De scanner zelf installeren geeft als het goed is geen ikoontje op het bureaublad. Bij mij in iedergeval niet met mijn Canon CanoScan 4400F
 
Inderdaat,De soft van HP downloaden en installeren lukt me maar vind dan nergens een file om het hele programma op te starten en de scanner te bedienen.....
En het gaat niet enkel om dat ikoontje op mijn bureaublad... ik vind gewoon heel het programma niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan