Windows 11 Installatieproblemen bij upgrade Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke workaround gebruikt bij de installatie ?
Blijkbaar ééntje dat de controle op de boot methode en de TPM nog intact laat.
Er zijn mogelijkheden om die check gewoon niet mee te installeren bij de installatie van Windows 11 en dan lukt het gegarandeerd wel.

Verwijder daarna VOORAF het bestand "Sources/appraiserres.dll" uit de ISO.
Ik probeer nu een upgrade te doen van Windows10 pro V21H2 naar Win 11 pro V21H2 op een laptop (A717-71G) met niet ondersteunde processor (I7-7700Hq @2,8 Ghz.
Dus eerst Appraiserres.dll verwijderd uit de iso, Setup gestart en inderdaad geen tests meer maar .. De installatie begint maar na een paar keer opgestart word de laptop terug naar windows 10 gezet met de volgende foutmelding : " 0x800700D-0x2000C mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens APPLY_IMAGE bewerking".
Ook op een andere laptop geprobeerd met Win10 home, zelfde resultaat.
Iemand een idee?

Waar komt je ISO vandaan ? Windows Media Creation Tool gebruikt ?
Hoe heb je die dll verwijderd ?
Het moet zeker met een ISO-editor gebeuren en daarna de ISO terug samenstellen/burnen.
En vanuit die nieuwe versie van je ISO de startup starten.

Iso (V21H2)met Windows Media Creation Tool en als keuze de usb disk gekozen. Daarna op de usb stick de dll verwijderd. Is dit niet de juiste methode? De tests op TPM, processor, ... worden wel degelijk overgeslagen en de installatie begint ook maar geeft dan de foutmelding.

Op het nagenoeg eerste scherm krijg je ergens een optie 'updates ophalen', die moet je weigeren anders haalt de setup het onderdeel dat je verwijderde weer binnen ...

Iso (V21H2)met Windows Media Creation Tool en als keuze de usb disk gekozen. Daarna op de usb stick de dll verwijderd. Is dit niet de juiste methode? De tests op TPM, processor, ... worden wel degelijk overgeslagen en de installatie begint ook maar geeft dan de foutmelding.
het media creation tool 21H2 geeft je de Windows 10..
zie afbeelding !
Ashampoo_Snap_dinsdag 28 december 2021_15h36m43s_002_.jpg

jij dient deze link te gebruiken wil je het Media Creation Tool Windows 11 verkrijgen ..
zie afbeelding ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 28 december 2021_15h50m28s_004_.jpg

omdat je sprak over 21H2 aangezien ook de Windows 10 overgegaan is van de 21H1 naar de 21H2 vermoede ik dat je het verkeerde M.C.Tool had gebruikt ..
blijkt dus niet hetgeval te zijn ..
je weet toch wel hoe je de in-place upgrade opstart.. om over te gaan naar de Windows11

Ja, de setup word gestart, de tests worden overgeslagen en ik krijg de vraag apps en instelling behouden. Daarna word de installatie gestart. Na een paar keer opstarten word de installatie terug naar windows 10 gebracht. Bij de volgende opstart krijg ik dan dat de upgrade naar W11 mislukt is : foutcode 0x800700D-0x2000c

probeer het eens zonder dat je een internet verbinding heeft want de fout zit er in dat hij tracht om update's op te halen ..
welke build draai jij op dit moment van de Windows 10 .. indien deze niet de nieuwste is dien je mogelijk deze eerst bij te werken !

Windows 10 V21H2
Ik zal eens proberen zonder internet verbinding maar als de installatie dan wel lukt dan krijg ik waarschijnlijk in de toekomst ook geen updates meer. Dat wil ik natuurlijk vermijden. Misschien toch beter even wachten tot de processor (hopelijk) ondersteund word.

probeer het eens zonder dat je een internet verbinding heeft want de fout zit er in dat hij tracht om update's op te halen ..
welke build draai jij op dit moment van de Windows 10 .. indien deze niet de nieuwste is dien je mogelijk deze eerst bij te werken !
Zelfde probleem met de installatie zonder internet. Het eigenaardige is dat ik hetzelfde effect krijg op 2 verschillende laptops (een met win10 home, een andere met Win10 pro).
Aan de laptops zal het dus wel niet liggen. Als ik bij windows update kijk zie ik wel dat er bij optionele updates staat "Deze pc voldoet momenteel niet aan de minimale eisen om windows 11 te draaien". Dit is op beide laptops het geval. Zou dit de reden kunnen zijn dat de installatie op het laatste moment teruggedraaid word. Heeft er iemand al een upgrade naar w11 gedaan van Win10 V21H2 waarop bij updates al staat dat de pc niet geschikt is. Op een niet compatible desktop heb ik wel een nieuwe installatie zonder probleem gedaan.

Voor een upgrade van windows 10 naar Windows 11 gelden weer de windows 11 vereisten.
Gaat 'normaal ' dus niet lukken.

Of je moet zelf een iso creeren met een bypass reg bestand, Dan zou het moeten lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan