installatie windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
je gaat hopelijk toch niet de Windows 10 preview als het hoofd besturingssysteem installeren ...!
de officiele versie Windows10 is nog steeds niet uitgebracht ... wat men aanbied via spotnet of uTorrents zijn nog steeds de preview versies !

*om nu een antwoord te geven op je vraag ..
indien je dus op een externe schijf een image (systeemkopie) bewaard en je maakt tevens ook de bijgaande opstart cd/usb stick aan dan kun je normaler wijze terug gaan naar de Windows 8.1
*ik zei normaler wijze omdat men soms problemen ondervind met het opstarten van een externe media en zeker indien er de UEFI en de Secure boot aanwezig is !
deze UEFI en Secure boot dient dan ook uit te staan wil je kunnen opstarten vanaf een externe media !
 
ik zeg niet dat er problemen mee zijn ...deze kunnen zich echter wel voordoen ...het is dan ook nog steeds een preview !

*ik maak je hier eerder opmerkzaan op omdat indien jij de preview gaat gebruiken als je hoofdbesturingssysteem en Microsoft beslist morgen om de lancering te doen van de Windows10 dan dien jij dus eerst de preview te verwijderen ...
 
Waarschuwing:

Windows 10 is op dit moment nog een preview of test versie. Leuk om naast je huidige besturing als dual boot te hebben om eens te kijken hoe het er uit komt te zien. Of op een tweede pc waarmee je wel eens experimenten doet.
Gebruik Windows 10 op dit moment niet als hoofdbesturing. Deze besturing is nog helemaal niet klaar voor de consument.
 
Ik lees hier wel van de durvers hoe het verloopt en kijk naar de leuke filmpjes op YouTube hoe het eruit ziet, maar ik wacht wel af tot ik de update krijg naar windows 10.
 
Ik lees hier wel van de durvers hoe het verloopt en kijk naar de leuke filmpjes op YouTube hoe het eruit ziet, maar ik wacht wel af tot ik de update krijg naar windows 10.

Ja als er iets nieuwe is wil je het proberen hee, zo ben ik ook maar door tijdsgebrek nog niet de win 10 geprobeerd. Zal er wel eens van komen. Mijn raad is proberen zo leer je er uit.
 
Ja als er iets nieuwe is wil je het proberen hee, zo ben ik ook maar door tijdsgebrek nog niet de win 10 geprobeerd. Zal er wel eens van komen. Mijn raad is proberen zo leer je er uit.

Klopt ook weer als een bus, moet wel zeggen dat het kriebelt hoor. Maar hij is nog maar nieuw en heb maar een paar GB aan ruimte dat ik een dual boot niet haal vrees ik. Op mijn one drive lukt dat waarschijnlijk niet om die erop te installeren? Daar heb ik nog een 14 GB, op mijn SD kaartje heb ik nog een dikke 7 GB en op de C heb ik ook nog een dikke 8 GB. Cloud is na 2 jaar betalend en dat doe ik dus niet. Ga ook nog eens goed moeten kijken hoe ik een dual boot ga moeten doen, want heb dat nog nooit in mijn leven gedaan een dual boot. Als dat op mijn SD kan zou ik het misschien kunnen proberen, maar heb ook niet zo gek veel tijd om te spelen met een nieuw besturings systeem, ben zelfs nog windows 8.1 aan het leren. Ik kom van Android 4.1 he.
 
Heb van mijn schoonzoon een laptop gekregen omdat de batterij niet meer bij laad en de garantie verlopen is.Hierop heb ik al 2 maal win10 op geïnstalleerd om toch is te testen, gedownload van microsoft, deze win geeft mij een gevoel van ik wil maar kan niet, heb de indruk dat ze van de vormgeving van win 8 willen af geraken.nood gedwongen ben ik moeten over stappen op win 8.1 (op mijn "werk"computer) deze geeft een gevoel van alles ineens te vinden. Win 8 gaf me dit gevoel niet.
Voor geïnteresseerde heb is getracht Android te installeren maar bleef hangen op de lege batterij.
 
Voor geïnteresseerde heb is getracht Android te installeren maar bleef hangen op de lege batterij.

Beste Diaxx, is wel verkeerde topic dan hier nu maar je zou moeten weten dat android heel veel belang hecht aan de batterij, Minimum 50% batterij en nog liefst aan de lader om een ROM te installeren is de regel bij de meesten. ;)
 
je gaat hopelijk toch niet de Windows 10 preview als het hoofd besturingssysteem installeren ...!
de officiele versie Windows10 is nog steeds niet uitgebracht ... wat men aanbied via spotnet of uTorrents zijn nog steeds de preview versies !

*om nu een antwoord te geven op je vraag ..
indien je dus op een externe schijf een image (systeemkopie) bewaard en je maakt tevens ook de bijgaande opstart cd/usb stick aan dan kun je normaler wijze terug gaan naar de Windows 8.1
*ik zei normaler wijze omdat men soms problemen ondervind met het opstarten van een externe media en zeker indien er de UEFI en de Secure boot aanwezig is !
deze UEFI en Secure boot dient dan ook uit te staan wil je kunnen opstarten vanaf een externe media !

ik dien terug te komen op hetgene ik hier eerder vermelde ....
waarom dat lees je hier ... http://www.pctuts.be/f515/de-windows-10-uit-en-kan-gereserveerd-worden-48507-post193986/#post193986 als ook in het volgende bericht ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan