Software Installatie-dvd's

Eerst en vooral: mijn beste wensen ! Mijn "kantoortje" bevindt zich op de tweede verdieping, waardoor er niet zo vaak een grondige opruimbeurt gebeurt... Ik was een dvd aan het zoeken om mijn oude printer op een andere laptop te installeren en kwam volgende dvd's tegen. Mijn vraag : heeft het zin om deze nog bij te houden ? Office 97, NL Pro/Internet Explorer 5.0/MS Windows98. Waarschijnlijk op jullie niveau een domme vraag, maar ik ben maar een computerleek. Alvast bedankt .

Nee, want geen enkele van die 3 zou ik nog in mijn hoofd halen om te installeren en de licenties zal je ook niet meer geactiveerd krijgen.

Overigens, heb jij nu nog een laptop om iets op te installeren die ook nog een DVD-lezer heeft ?

Als ... als ... die oude laptop nog op Windows 98 draait of vroeger en als ... hij niet aan het internet hangt kan je nog Office 97 gebruiken.
Maar IE 5.0 heeft geen zin op een toestel zonder internet dus ...

enkel hobbyisten zouden zich hiervoor kunnen interesseren .. zo heb ik hier verleden jaar nog iemand een plezier gedaan met al de oude installatie cd's /dvd's cadeau te doen waar onder ook een Windows 98 Nl als ook de Windows XP en de Vista met de daarbij horende licentie's.

Onveilig.... Dat dacht ik dus ook. Daarom was ik onlangs naar een pc-hersteldienst gestapt hier in de buurt. Je kan er gratis raad vragen en herstellingen laten doen. Hun core business is dat ze jongeren (meestal) van vreemde origine opleiden, zodat die een kans krijgen op de arbeidsmarkt. Onveilig ??? Nee, hoor. Je gebruikt hem alleen om te printen... Blijf die maar gebruiken tot hij binnenkort in panne valt...

Dat is natuurlijk onzin. Als je alle veiligheidsvoorwaarden in aanmerking zou nemen is er immers niets om te printen.
Hoe krijg je immers bestanden op die laptop zonder veiligheidsrisico ?

USB - stick ? nope
netwerk ? nope