Inkscape

Inkscape 1.1.2

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
1599640619897.png

Inkscape - fotobewerking

Dit opensource- en cross-platformprogramma is bedoeld voor het bewerken van vectorafbeeldingen. Het vertoont overeenkomsten met programma's als Adobe Illustrator, Corel Draw, Freehand en Xara X, maar het grote verschil is dat Inkscape met Scalable Vector Graphics werkt, een door het W3C ontwikkelde open standaard. Bekijk bijlage 247896



BesturingssystemenWindows 7, Windows 8, Windows 10

Ga naar het bestand om te downloaden...
 
Je kan er veel meer mee doen dan alleen foto's bewerken. Ik heb het al eens gebruikt om zelf (technische) tekeningen te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Inkscape is eigenlijk niet bedoeld om gewone foto's te bewerken. Ik denk trouwens dat dit ook niet gaat...
Vector based images hebben een totaal andere bron en doel.

Ik gebruik dit bijvoorbeeld om ontwerpen te maken voor een laser snijmachine. Die apparaten hebben coordinaten nodig, geen pixels. En dat kan enkel met vector based bestanden.
 
PhilipV heeft Inkscape bijgewerkt met een nieuwe update:

versie 1.1.2

Inkscape 1.1.2 is a maintenance and bugfix release, which brings you more than 40 bug fixes, 11 crash fixes, 8 fixes for extension failures, 15 improved user interface translations and improved documentation.

Bug fixes​

General​

  • Fixed Windows test builds, so testers can again try out intermediate versions (MR #3762
  • Fixed building Inkscape with GCC 12 /...

Lees meer over deze update...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan