ja daarin moet ik jullie allemaal gelijk geven.inderdaad is het zo dat deze forum er is om elkaar te helpen en dat de oplossingen die worden gegeven iedereen zou kunnen gebruiken.als het om dezelfde probleem gaat uiteraard.
maar veronderstel er heeft iemand een probleem en die vraagt hulp.dus worden er oplossingen gegeven.maar hij begrijpt dat niet dus kan hij die oplossingen niet gebruiken.dus zal hij naar de winkel moeten dat kost een bom geld.en heeft geen geld daarvoor. dus kan men die persoon toch helpen met hulp of afstand of laat men deze dan zitten met zijn problemen? inderdaad is hulp op eigen risico maar je kan alle bewegingen volgen die een ander doet.bij een verkeerde handeling kan de administrator deze handeling onmiddelijk stop zetten.
Kort gezegd; That's life... Als ik morgen in pan val met men auto moet ik ook de werkuren en materialen betalen aan men garage. Zo simpel is dat. En daarvoor, om die levensstandaard te behouden, ga ik elke dag werken. Ik verwacht ook niet dat iemand gratis men auto komt herstellen. Time is money! En betreffende het computer gebeuren hier, leren doe je door te doen. En doe je niets, kan je niets fout doen, en leer je ook niets bij. Iedereen hier heeft met vallen en opstaan dingen moeten leren. Ik leer op men werk als netwerkbeheerder nog elke dag nieuwe dingen bij, omdat dit moet. Elke dag/week zie ik nieuwe dingen. Hoe ga ik tewerk?
1) Zoek informatie op over het onderwerp
2) Bundel de nuttige informatie en "leer" die -> kennis, inzicht.
3) Pas die informatie toe in een testomgeving.
4) Neem voldoende backups in een productieve/werk omgeving zodat je altijd terug kan.
5) Test je implementatie, experimenteer, leer!
...
Wil je vooruit in het leven moet je zelf iets doen. Ben je bang om iets fout te doen, laat het dan over aan een ander maar bessef dat dit in veel gevallen niet gratis zal gebeuren. En als het dan toch gratis of goedkoop is, is het dikwijls zonder garanties. Maw, wat je zelf doet doe je beter.