Windows 11 Hoe wachtwoord van mijn account terugvinden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben zodanig gewoon om Windows 11 te starten met mijn pincode, dat ik mijn wachtwoord vergeten ben,
Bovendien in mijn nota’s vind ik ook niets.

Vooraleer een pincode te kunnen maken moet men eerst een wachtwoord hebben aangemaakt.
Dus ik moet wel destijds een wachtwoord hebben gemaakt voor mijn account.

Eens aangemeld met de pincode, hoe kan ik dat wachtwoord terugvinden ?
Ik ben gaan zoeken in Accounts > Aanmeldingsopties maar vond daar geen mogelijkheid
Vermoedelijk is de oplossing toch in deze buurt ?

1704302445623.png
 
download anders de iSunshare Windows Password Genius Advanced en maak je een usb stick aan ..start daarvan op en reset (verwijder ) je paswoord + pincode..
je kan vervolgens ook een nieuw wachtwoord ingeven ... of een nieuwe administrator aanmaken
Belangrijkste kenmerken van Windows Password Genius Advanced:
1. Ondersteuning voor Windows 10/8/7/Vista/XP en Windows Server 2008/2003/2000/NT. 2.
Herstel alle lokale en domeinwachtwoorden voor Windows 10/8/7 / Vista / XP en Windows Server 2008 / 2003 / 2000 / NT.
3.Maak een nieuw beheerdersaccount aan.
4. Hoog wachtwoordherstelpercentage en snelheid.
5. 100% garantie voor wachtwoordherstel en wachtwoord hersteld in enkele minuten.
6. Geen gegevensverlies of beschadigd.
7. Professionele en gratis technische ondersteuning wordt verstrekt aan productgebruikers.

*deze advanced heb ik ook hier in het bezit en werkt ook onder de W11 (heb hier wel nog de oudere bios en geen uefi )
 
of je doe het volgende ..vond dit juist weer in mijn database..



Ben je je Wachtwoord vergeten van je Microsoft account verrander deze dan ...



1-Ga dan naar de volgende link om deze opnieuw aan te maken ...

https://account.live.com/password/reset

https://signup.live.com/?uaid=d77ec52398ea4bbeb8b4419b5c7e84cd&lic=1


2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu “ I forgot my pasword “
533db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
533db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
533db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png


Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding “ I don't use these anymore “ “” Ik gebruik deze niet meer “”
538f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png



***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...

Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
538f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu van onderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
538f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
Klik op next

5-Waarna naar dit email adres een tijdelijke code word gestuurd ..
Deze code dien je in te geven ...
533dbc906cc21-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h54m10s_018_.png


6-Deze code laat je dan toe om naar je Microsoft account te gaan om daar als nog je wachtwoord te veranderen ..
533db83d1211b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h36m09s_015_.png


7-je krijgt de melding dat het wachtwoord gewijzigd werd ..
533db8cf4fc9b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h38m31s_016_.png


8-nadat het wachtwoord gewijzigd werd en nadat je op next geklikt heb word je het scherm getoond om je in te loggen op je Microsoft account ..
533dba6865b99-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h45m22s_017_.png
 
om in het ' cmd ' scherm te komen van een ' locked win 11 ' te komen pas je volgende methode toe:

- je boot met je win 11 stick
- in plaats van win 11 te installeren, klik je op ' Repair je pc ' (links onder)
- trouble shoot
- command prompt

daarna kan je verder werken zoals in #3
 
Ik heb het opgelost met volgende procedure.

Bron https://www.top-password.com/knowledge/forgot-local-password-but-remember-pin.html

1. Open Terminal (beheerder)

2 . Typ net user Administrator *

3. Typ een wachtwoord achteraan de tweede regel.
Je zal op het scherm niets zien veranderen. Het wachtwoord zal onzichtbaar zijn.

4. Typ het opnieuw voor bevestiging op derde regel. Opnieuw ziet je niet wat je typt.

5. De vierde regel bevestigt dat het nieuwe wachtwoord is ingesteld.

6. Typ Exit om Terminal (beheerder) te sluiten.

1704364626407.png
 
Fijn dat je probleem opgelost is, maar voor mijn begrip : is nu ook het paswoord van je MS account hierdoor meteen veranderd ??? Volgens mij wijzig je met de procedure hierboven je paswoord voor de locale account 'Administrator', maar niet van MS account ... Mis ik iets ?
 
@PhilipV , klopt. Hiermee pas je enkel het wachtwoord aan van de lokale administrator account.
Voor je Microsoft account gaat het niet zo eenvoudig zijn vrees ik... tenzij je een email adres opgegeven hebt voor een rescue code naartoe te sturen zoals opgegeven in de post van Qtex (moet wel actief zijn). Anders vrees ik het ergste.
 
Fijn dat je probleem opgelost is, maar voor mijn begrip : is nu ook het paswoord van je MS account hierdoor meteen veranderd ??? Volgens mij wijzig je met de procedure hierboven je paswoord voor de locale account 'Administrator', maar niet van MS account ... Mis ik iets ?
Ja, dat klopt vermoedelijk.
Maar het is wel een knoeiboel, waarvan ik ook niets van begrijp.

Het positieve na zoveel experimenten is dat op het inlogscherm ik nu de keuzemogelijkheid zie om in te loggen hetzij via de pincode hetzij via mijn wachtwoord.

Wanneer ik een verkeerd wachtwoord typ, krijg ik zelfs mijn geheugensteuntje te zien om het wachtwoord terug te vinden.

Voor het ogenblik ben ik al tevreden.
De aanpak van het wachtwoord van mijn Microsoft account zal moeten wachten
 
Laatst bewerkt:
OK... hangt er beetje van af of je ook inhoud niet kan bereiken die met je MS account werkt ...
Als je er klaar voor bent volg ik de post #11 van @DDragon80 die verwijst naar de voorafgaande post #6 van @Qtex ...

Al bij al kan je zo toch wel alle knoeiboel (jouw woorden) terug overzichtelijk krijgen denk ik ... S6 ! :cool: (y)
 
Goed nieuws : Ik heb eindelijk de login gegevens van mijn Microsoft gevonden tussen mijn nota's.
De recovery procedure (beschreven in #6) is niet meer nodig.
(Ik had deze eertijds al gebruikt en die is alles behalve eenvoudig)

Inderdaad zijn de lokale account en de Microsoft account totaal 2 verschillende zaken.
Ik heb hopelijk mijn lesje geleerd. Nota's op papier zijn een absolute noodzaak, maar men moet zijn nota's wel weten liggen.

Het meest interessante betreffend inloggen op de lokale gebruikersaccount, heb ik in gele tekst op #12 gezet

Iedereen bedankt voor de geboden hulp.
 
Ik ben zodanig gewoon om Windows 11 te starten met mijn pincode, dat ik mijn wachtwoord vergeten ben,
Je bent niet de enige. Het is echt een veel voorkomend probleem. Ik waarschuw er mijn contacten al jaren voor.
Het gaat in dit geval ook duidelijk om een Microsoft gebruikersaccount. Met wachtwoord recovery tools kun je dit probleem niet oplossen hoewel dit maar al te vaak op computerforums wordt aanbevolen. De verwarring wordt er voor de vraagsteller alleen maar groter door.
Gelukkig ben je zo zorgzaam geweest van het toch ergens ter beschikking te houden.
Ik raad je aan een wachtwoordmanager te leren gebruiken. Er zijn een aantal goede gratis wachtwoordmanagers te downloaden zoals bv Bitwarden en Avira Password manager.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan