Office Hoe OAUTH instellen ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kom ik terecht op onderstaande instelling van Outlook 365 ? Het screenshot komt niet van mijn eigen PC.

Ik wens te verifiëren of op mijn eigen Outlook-versie dezelfde instelling staat, als in het getoonde figuur, namelijk OAUTH.

1735061964647.png

Dat is vrij afhankelijk van je situatie. Je kan niet gewoon eender welke account instellen met OAUTH. Dit is heel specifiek en zeker niet altijd mogelijk.

Maar buiten dit feit, is Outlook 365 standaard vrij dichtgezet wat instellingen betreft. Ze hebben dit 'eenvoudiger' gemaakt. Maw meer nutteloos. Maar er is een manier om toch het oudere instellingmenu te krijgen als je je account instellingen opvraagt.

Je opent het "oude" configuratiescherm (kan via het vergrootglaasje in de taakbalk, intikken "configuratiescherm). Wijzig "weergeven" van categorie naar Grote pictogrammen. Kies daarna voor "Mail (Microsoft outlook)" en dan voor het knopje "E-mailaccounts". Als je nu dubbelklikt op een account kan je alles nakijken en/of wijzigen. Het knopje "meer instellingen" en dan "geavanceerd" geeft je toegang tot het gevraagde in #1.
Maar zoals DDragon80 al meldde, let op wat je wijzigt en als je iets wijzigt, noteer zeker al eerst de huidige instellingen (of neem een screenshot(s) en plak dit in een ander documentje).

Terug
Bovenaan