Bij veel Medion PC's zit de draadloze kaart op het moederbord geïntegreerd. De antenne zit dan ergens, meestal net achter het front, ergens bij de aan/uit druktoets van de systeemkast gemonteerd. Ik moet er wel bij vermelden dat dit bij de wat oudere Medion's het geval is, maar ik krijg hier natuurlijk niet elk type te zien.
De drivers waren onder de lagere besturing dus geïnstalleerd. Omdat het onder Windows 10 niet werkt, zullen deze drivers dus niet met Windows 10 werken en zullen er nieuwere of betere drivers geïnstalleerd moeten worden. Maar die moeten er natuurlijk wel zijn anders houd het voorlopig op tot ze beschikbaar zijn. Daarom eerst eens kijken op de Medion site, maar de kans is aanwezig dat deze er niet is.
Kan soms moeilijk zijn om een alternatieve driver te vinden die wel werkt. Ik heb hier mappen staan op mijn server voor honderdduizenden verschillende typen hardware waaronder ook draadloze adapters. Meestal laat ik een pc dan zoeken in deze enorme database, maar soms heb ik het ook niet en kan ik het ook niet oplossen omdat dan een driver simpel weg niet bestaat voor een bepaalde besturing.
Helaas kan ik dit niet aanbieden op Pctuts, omdat het hier om vele gigabytes gaat en daardoor te groot om te plaatsen.
De oplossing die dan overblijft is een usb wifi stick aan te schaffen die wel voor Windows 10 geschikt is.