Status
Niet open voor verdere reacties.
Knipsel.jpg

ik zie op internet opendir , waar je muziek kunt downloaden

hoe maak je zoiets zelf . met welke programma
 
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral zou ik dit zelf niet zomaar aanbieden. Muziek, films, ... verspreiden/aanbieden is illegaal. Downloaden in principe ook maar dat ligt iets minder gevoelig.
De screenshot die je hebt toegevoegd is volgens mij gewoon een FTP. FTP staat voor File Transfer Protocol. Je kan zelf een FTP server opzetten op je pc om bestanden te sharen. Ik vermeld hier nogmaals, verspreid geen bestanden waar auteursrechten op staan! Doe je dit wel dan is dit op eigen risico.

Er zijn echter wel enkele punten waarop je moet letten bij het opzetten van een FTP server.

- Standaard FTP is niet veilig. Username en paswoorden worden ongecrypteerd verzonden. (Secure FTP doet dit wel)
- Je moet een static IP adres hebben of gebruik maken van dynamic DNS (met updater) indien je wilt dat men steeds op dezelfde "server" kan verbinden.
- Je moet in je FTP server applicatie gebruikers aanmaken en die gebruikers rechten (read/write/execute) toekennen aan de folders die je wilt sharen.
- Indien je wilt dat je FTP dag en nacht beschikbaar blijft moet je een server voorzien die dag en nacht beschikbaar is. (Dit kan je eigen desktop PC zijn)
- Je Internet provider moet toelaten dat je een connectie maakt met poort 21 en 22, wat niet altijd toegelaten wordt (poorten onder 1024 worden niet altijd toegelaten voor inbound traffic). Je kan de gebruikte poorten soms wel wijzigen in de FTP server applicatie. Een andere mogelijkheid is port forwarding toe te passen op je NAT router.
- Je moet inbound traffic toelaten op je netwerk wat een risico inhoud!
- Je beveiligd je server best met een firewall die je correct configureerd, wat niet altijd simpel is in geval van active/passive FTP.
 
Is niet aangeraden een ftp openzetten om dat er meestal illegale dingen verdeeld worden en zullen je vlug snappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan