Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar een soort handleiding om software uitgebreid te testen.

Is zoiets er wel?

Ben via google opzoek gegaan maar krijg alleen maar engelse sites.

groetjes Diana
 
Wat is je doel exact?
Een software developer bijvoorbeeld, kan in Visual Studio bepaalde test regimes toekennen om zen geschreven software te testen.

Maar om nu verder te gaan op jou vraag hebben we toch iets meer informatie nodig over Wat je moet testen ...
 
@ devilish_rhyme
een handleiding om software te testen bestaat er volgens mij niet !

software die ik zelf niet eerder gebruikt heb of niet ken installeer ik daarom eerst in een virtuele omgeving ...
deze virtuele omgeving beschermt je C

na een herstart is immers het geinstalleerde software programma verdwenen , dus je kan gerust zijn ..

voorbeelden van een virtuele omgeving :
-try & decide van de acronis true image (aankoop versie )
-timefreeze2 (aankoopversie )
-returnill (gratis doch ook deze kun je aankopen )
ook de avast antivirus scanner heeft een optie om een virtuele omgeving te gebruiken ( denk dat enkel de volwaardige avast deze optie heeft *ben er niet zeker van !)
 
hoe software uitgebreid te testen

hoe software uitgebreid te testen

ik wil graag meer weten on een software tester te worden en wat ik daar voor nodig heb. zodat ik thuis vast wat kan oefenen.
Misschien er gelijk een handleiding van maken.

groetjes diana







@ devilish_rhyme
een handleiding om software te testen bestaat er volgens mij niet !

software die ik zelf niet eerder gebruikt heb of niet ken installeer ik daarom eerst in een virtuele omgeving ...
deze virtuele omgeving beschermt je C

na een herstart is immers het geinstalleerde software programma verdwenen , dus je kan gerust zijn ..

voorbeelden van een virtuele omgeving :
-try & decide van de acronis true image (aankoop versie )
-timefreeze2 (aankoopversie )
-returnill (gratis doch ook deze kun je aankopen )
ook de avast antivirus scanner heeft een optie om een virtuele omgeving te gebruiken ( denk dat enkel de volwaardige avast deze optie heeft *ben er niet zeker van !)
 
ik wil graag meer weten on een software tester te worden en wat ik daar voor nodig heb. zodat ik thuis vast wat kan oefenen.
Misschien er gelijk een handleiding van maken.

groetjes diana

Software is al geschreven en in de meeste gevallen ook uitgebreid getest.
Om zelf software te testen heb je enkel een computer nodig om de software te installeren om hierna deze software te testen.

Er bestaan een aantal softwaremakers die Béta testers gebruiken. Microsoft bijvoorbeeld. Hiervoor kom je niet zo snel in aanmerking. Je zal hiervoor een behoorlijke reputatie moeten hebben en een behoorlijke kennis van programmeren.

Het kan ook leuk zijn om je met Open Source projecten bezig te houden. Vaak op Linux gebaseerde systemen. Maar hiervoor geldt dat je een gedegen basiskennis moet hebben om hieraan deel te nemen.
 
Je wilt een software tester worden? Wel...
Wat is je technische achtergrond, studies, ...?
Software testing gebeurd in eerste instantie op source level. In elke professionele programmeer omgeving worden testen aangemaakt en die worden op alle mogelijk functionaliteiten getest.
Daarna worden er door eindgebruikers ook nog eens testen gedaan. Maar in veel gevallen zijn dit try and error...

Dus ja. Vertel ons eens iets meer over jezelf en hoe je erbij komt om daarin een baan te zoeken?
 
Ik heb een opleiding comptia a+ gedaan en ben nu comptia a+technician.
Verder werk ik veel met computers.
Ik haal ze uit elkaar en zet ze met nieuwe onderdelen weer in elkaar.
Softwarematig spit ik mijn software graag uit en kijk ik wat ik kan verbeteren.
Maar probeer me een beetje te orienteren in het software testen en wat daar precies voor nodig is.
Zodat ik mijn volgende studie daar op aan kan passen.
Ik wil me verder scholen in de ict.

Wil jullie wel bedanken voor alle antwoorden die ik heb gekregen.
Ik heb wat programma's gekocht en daar ga ik nu mee aan de slag.
Wil graag een eindtester worden of misschien eens kijken of ik ook kan programmeren. Daar heb ik inmiddels al veel boeken over gelezen.

groetjes Diana
 
ik wens je al veel succes toe met je voornemens ...
zoals je wel al bemerkt heb, de computer wereld staat niet stil ..men houd dus nooit op met het bij leren ...
en als ICTer (man/vrouw) dien je zeker op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op dat vlak
 
Is Sandboxie geen oplossing om in een virtuele omgeving te werken?
Zelf heb ik er geen ervaring mee omdat ik geen experimenten vrees met eerst een Backup/Image/Systeeemkopie te maken van C:
Valt het tegen, ben ik op minder dan een half uurtje terug zoals voorheen.
WW
 
Ik wil hier nog wel even op terugkomen. Als je verder gaat in die dingen zoals bijvoorbeeld in software development, ga je merken dat ontwerpen veel leuker is dan testen. Maar daar zal je zelf wel achterkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan