Herstelschijf (recovery iso ) Windows 11

Herstelschijf (recovery iso ) Windows 11 2021-12-15

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de iso met Rufus op een usb stick gezet maar ... De diagnostic en recovery toolset is niet zichtbaar, andere opties wel
Getest op een efi systeem met windows 11 en windows 10
 
raar dat jij deze diagnostic en recovery toolset niet te zien krijgt de afbeeldingen die ik neergezet heb laten nogthans zien dat ik deze wel kon benaderen ..
*deze iso kun je niet gebruiken op een Windows 10..
 
Heb de iso met Rufus op een usb stick gezet maar ... De diagnostic en recovery toolset is niet zichtbaar, andere opties wel
Getest op een efi systeem met windows 11 en windows 10
Doe dan eens niet met RUFUS maar met VENTOY ! Je formateert de stick met Ventoy daarna sleep je gewoon de iso hierop. NIETS meer uitpakken en meerdere iso op een stick mogelijk! Zo heb ik 12 iso op één 32 GB stick gezet en kan ik elke windows en appart benaderen. Die iso wordt vanzelf uitgepakt als je het op de ventostick aanklikt
 
Ventoy usb aangemaakt en de iso erop geplaatst:
In Uefi boot mode krijg ik de volgende fout :
No bootfile found for UEFI!
Mybe the image does not support X64 UEFI!
Legacy boot gaat wel maar .... zonder de optie van de DART tools
Opmerking : Ik test dit wel op een windows 11 die met een workaround geinstalleerd werd omdat de pc in kwestie geen TPM ondersteund. De pc werkt wel perfect met Windows 11
 
dan gaat er iets mis bij u ..want de iso heeft zowel de bootmgr als ook de bootmgr.efi meegekregen .. ook het bootx64.efi bestand is aanwezig ..
zie hier onder ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 21 december 2021_18h41m27s_001_.jpg


Ashampoo_Snap_dinsdag 21 december 2021_19h31m53s_002_.jpg


*wat er mis gaat bij u heb ik het raden naar .. ik heb hier op dit moment geen uefi systeem ter beschikking doch heb ik de usb hier aangemaakt via PowerIso wel degelijk getest op een hier tijdelijke aanwezige uefi laptop en deze startte dus ook op..
**anders had ik deze iso zeker niet doorgestuurd aan Tuts ..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
dan gaat er iets mis bij u ..want de iso heeft zowel de bootmgr als ook de bootmgr.efi meegekregen .. ook het bootx64.efi bestand is aanwezig ..
zie hier onder ..
Bekijk bijlage 251348

Bekijk bijlage 251349

*wat er mis gaat bij u heb ik het raden naar .. ik heb hier op dit moment geen uefi systeem ter beschikking doch heb ik de usb hier aangemaakt via PowerIso wel degelijk getest op een hier tijdelijke aanwezige uefi laptop en deze startte dus ook op..
**anders had ik deze iso zeker niet doorgestuurd aan Tuts ..
Tja, windows 11 draaien en geen uefi.... kun je net zo goed windows 11 op een X86 systeem zetten.... OF op windows 10 blijven!
 
draai ik hier ook een Windows11 die met een workaround geinstalleerd werd ... ondervind géén problemen .
ook heeft dit systeem geen uefi ...
 
Ventoy usb aangemaakt en de iso erop geplaatst:
In Uefi boot mode krijg ik de volgende fout :
No bootfile found for UEFI!
Mybe the image does not support X64 UEFI!
Legacy boot gaat wel maar .... zonder de optie van de DART tools
Opmerking : Ik test dit wel op een windows 11 die met een workaround geinstalleerd werd omdat de pc in kwestie geen TPM ondersteund. De pc werkt wel perfect met Windows 11
Welke workaround gebruikt bij de installatie ?
Blijkbaar ééntje dat de controle op de boot methode en de TPM nog intact laat.
Er zijn mogelijkheden om die check gewoon niet mee te installeren bij de installatie van Windows 11 en dan lukt het gegarandeerd wel.

Verwijder daarna VOORAF het bestand "Sources/appraiserres.dll" uit de ISO.
 
Laatst bewerkt:
Ashampoo_Snap_dinsdag 28 december 2021_16h18m34s_005_.jpg



ik vroeg je welke build je draaide ..bezie mijn afbeelding eens deze vermeld build 22000.376 tuurlijk voor de Windows 11
jij draait de Windows 10 21H2 build ..?

*ene indien de upgrade nu zou lukken naar de Windows 11 zonder internet verbinding dan herstel je deze nadien weer en verkrijg je gewoon verder de update's .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan