Windows 10 Herschikken bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik heb een schijf met zo'n 2800 folders (met datums als naam) waarin een wisselend aantal fotos staan.
In totaal zo'n 284000 foto's met veel dubbels...

Ik zou die onoverzichtelijke brei willen ordenen in folders per jaar : 2009 tot vandaag.

Iemand een idee van een software of procedure die dit in batch kan verplaatsen ? Daarna de dubbels eruit halen daar heb ik software voor ... dat is geen probleem, maar dat herschikken : grrrrrrrr
 
Begrijp het niet goed; de meeste software geeft toch sowieso standaard een ordening op datum als optie?
Zelfs "Verkenner" zou dit eenvoudig moeten kunnen, toch?
Visueel wel ... maar fysiek ? Hoe krijg ik 248000 bestanden uit 2.800 folders in 10 folders gecopieerd/verplaatst ?

Ik kan onmogelijk 2.800 folders manueel gaan opendoen en de inhoud ervan met drag en drop in 10 nieuw te maken jaarfolders zetten hé ...
 
Powershell. Ben eens aan het kijken wat er aangeboden wordt, dus ik kom er nog op terug.
Komt erop neer dat je dan alle bestanden hun metadata leest. En dan kan je met die data alles naar wens verplaatsen (ook via powershell)...
 
op welke criteria wil je die foto's verplaatsen?
Heb een scriptje gevonden om de EXIF data uit te lezen, dus kan mbv deze data, en de standaard bestandsgegevens (created, modified, ....) wel iets bouwen.
Wat me wel opvalt is dat het script vrij traag is. Afhankelijk van de criteria gaat het gewenste resultaat dus sneller of trager zijn. (EXIF data of default windows file data)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan