Herinstallatie Windows Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,
ik heb windows xp dienen opnieuw te installeren via format C.
Maar de knuffel heeft maar en wil maar 302 Mb formateren op mijn schijf van 2.98 Giga.

Hoe krijg ik dat in orde?
Hulp is MEEEEER dan welkom en toch al een dikke dank je wel
Marnix
Madrid
 
Laatst bewerkt door een moderator:
geef eens wat meer info over je schijf, is je schijf gedeeld ?
 
Laatst bewerkt:
de schijf is 298.09 giga groot, maar er is net 305082 mega geinstalleerd.
Ubuntu 9.10 stond erop: iemand zei me gewoon de schijf te herformateren met de Windows XP installatie CD en hij deed dat ook, maar niet meer dan die 305082 megabites.
Ik heb geformateerd als NTFS systeem. De Xp cd versie is die van XP met service pack 2 inclusief.
Wat wenst u meer te weten over de schijf aub?
 
normaal moet je eerst alle partities eerst verwijderen
daarna maak je nieuwe partities aan in de grootte die jij bepaald
dan moet je al deze parties formateren en windows instaleren
 
Weet wel waar u aan begonnen bent.De cd is met SP2,d.w.z..dat u een dag lang gaat moeten updaten om uw systeem weer in orde te krijgen,gesteld dat u alle drivers nog gaat vinden.
Als het echt niet meer te doen was en formatteren was de enige uitweg dan had u beter voor Windows 7 gegaan.
Veel sterkte en volharding gewenst!
 
Herinstall van XP

Herinstall van XP

normaal moet je eerst alle partities eerst verwijderen
daarna maak je nieuwe partities aan in de grootte die jij bepaald
dan moet je al deze parties formateren en windows instaleren

Dag Rudy,

om die partities te wijzigen, hoe doet u dat?
Ik heb die partities verwijderd met de CD van XP maar die bepaalt een zekere grootte (dus die 305000 MB) en meer kan het niet worden...

Mijn beste dank Rudy
 
Thanks Silerwing
de drivers zijn geen probleem: ik heb mijn Nederlandse XP wel moeten vervangen door een Spaanse, want met Nederlands kom je hier niet ver, tenzij tegen de spiegel....
Is Windows dan zoveel beter? Geen kinderziektes en is het stabiel?

DANK U
 
305082 megabites. Dat is omgerekend je volledige schijf van 300 gig.
Dan was er toch geen probleem?
Ik vind hier nog steeds niet de oplossing van deze topic, is het nu in orde gekomen voor jou Marnix?
 
Dag Nijltjetweety,

je hebt gelijk!!!! Ik heb er gewoon in al mijn ellende over gezien, ik had hier nog andere dringende klussen op te knappen voor iemand en daarmee heb ik gewoon mijn rekensommetje niet gemaakt.Ik dacht de oplossing te hebben omdat hij, bij het terugzetten van programmas gewoon mijn misrekening overschreed. Even de verstrooide professor uitgehangen nietwaar....
Ik heb trouwens nog problemen met mijn printers waarvoor ik HP heb aangeschreven..... 2 printers met usb aansluiten gaat wel, maar werkt niet, zelfs niet eentje (een Laserjet 4200n en een deskjet 5550 series). Conflict met de controllers... . Enfin, dit is nu niet echt dringend... .

Bedankt voor je reactie
 
heb ook een 4200 n maar zie daar geen usb aansluiting op,wel een aansluiting voor netwerk
geef de fourtmelding hier eens weer
 
Dag Rudy,
er is immers ook geen usb-aansluiting: ik heb nog een oude scanner die de klassieke ingang op de PC nodig heeft. Daarom heb ik een overgangskabel van de 4200n naar USB aangeschaft en dan loopt het mis.... zodanig zelfs, dat mijn andere printer, 5550 deskjet, het ook niet meer doet. Ik heb dit gedaan om dus niet steeds die scankabel te moeten demonteren om die 4200n aan te sluiten en vice versa..
 
Je probleem met Herinstallatie Windows Xp opgelost? gelieve dan nieuw topick te maken en daar je vraag te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan