Hardware HD2.5 500Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier nog een hd liggen en wou zien of deze nog goed was !
wanneer ik hem controleer met HD sentinel is deze 100% ok
wanneer ik hem controleer met cristal disk krijg ik een waarschuwing
wat kan ik vertrouwen??
 
id 05 Heringerichte sectoren
HD.JPG
 
Volgens alle info die ik vinden kan wijst dit op een probleem in wording.
Er zijn een aantal sectoren uit de reserve gehaald (36) en je hebt er 100 beschikbaar : er is dus slijtage op deze schijf.

Je moet zeker zorgen dat je een backup hebt van wat je hier op hebt staan. Maar ik zou voorstellen dat je deze test periodiek herhaald.
Blijft de drempel op 36, dan kan je er nog op vertrouwen.
Begint die echter te verhogen, ook al is het maar nu en dan, dan kan je zeker zijn dat de schijf geen lange tijd meer meegaat en aan vervanging toe is.
 
Het ene programma is al wat kritischer dan het andere :
  • waarschijnlijk kijken ze niet beiden alle zaken na : Crystal is wel een hele karrevracht parameters die worden nagekeken en gerapporteerd ;
  • en de producent van de software heeft natuurlijk ook zijn mening over wat kritisch genoeg is om gerapporteerd te worden.
Het kan best zijn dat HD Sentinel dat ook nakijkt maar zo ingesteld is dat pas na het overschrijden van een door hen bepaalde limiet (vb. 50 ?) een signaal wordt gegeven.
Crystal rapporteert gewoon alles wat het nakijkt en laat het aan de gebruiker om een oordeel te vellen.
Is dat beter ? Voor leken niet altijd, want dat kan leiden tot heel wat onnodige paniek of ongerustheid ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan