Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb volgend probleem. Mijn laptop Acer Aspire 7551G waar ik gebruik maak van Windows 10 loopt steeds vast.
In de handleiding van deze pc staat wanneer het blauwe ledlampje oplicht wil dit zeggen dat de harde schijf actief is. Wanneer mijn pc vastloopt is dat lampje steeds uit.
1.Kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem?
2.kan ik mijn harde schijf vervangen door een Seagate Laptop Harde Schijf 500GB Hybrid 8GB SSD Cache voor Acer Aspire 7551G?Bekijk bijlage harde schijf.pdf
in bijlage een pfd bestand met de uitleg van mijn harde schijf.

alvast bedankt

Swatjen
 
Dat lampje duid aan wanneer je harde schijf actief is. Een harde schijf gaat niet constant lezen en schrijven. Dus af en toe gaat dit uit... wat heel normaal is.
Dat je Windows vastloopt KAN te maken hebben met de harde schijf, maar dit is absoluut geen zekerheid.
Je mag en kan deze uiteraard vervangen. Maar dit gaat je probleem waarschijnlijk/mogelijk niet oplossen.
 
Vooraleer de schijf te vervangen zou ik toch deze eerst eens testen op fouten :
open je verkenner , klik rechts op je harde schijf (C) , "eigenschappen" , "extra" en dan kies je voor "controleren" en laat de pc zijn werk doen , kan wel tijdje duren...
ofwel zie hier : http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/check-a-drive-for-errors , is voor Windows 7 maar net zo goed voor Windows 10
het kan net zo goed zijn dat je Windows zelf corrupt is , je kan in Windows 10 zelf herstel laten uitvoeren : klik op de Windows knop , ga naar instellingen , "bijwerken en beveiliging" en kies dan voor systeemherstel....zorg wel eerst voor een backup van je gegevens ;)
 
Als hij vastloopt, komen er dan foutmeldingen, of bevriest hij en kan je niets meer doen ?

Ik weet niet of dit ook voor Windows 10 werkt, maar voor Windows 7 in iedergeval wel.
Ga eens naar het configuratiescherm en vul bij zoeken rechtsboven in: Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven
Er komt dan Onderhoudscentrum en Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven.
Klik hier op en er zal een soort van schema te voorschijn komen met eventuele fouten. Rood rondje met een wit kruisje.
Als je daarop gaat staan, zie je onder wat de foutmelding was. Zo kun je proberen te lokaliseren wat er fout gaat en waardoor de pc bevriest.

Mogelijk vind je hier de dader.
 
Hallo,
wanneer hij vast loopt kan ik echt niets meer doen, alleen de pc uitschakelen.
Ik heb de werkwijze van jou gevolgd en stel vast dat er rondjes met wit kruisje op staan.
Er staat dat de windows installer niet werk.
Wat moet ik hiermee,
Toch al bedankt
Swatjen
 
over welke werkwijze heb jij het ?

als de Windows installer moeilijk doet dan kan het zijn dat je deze dient te starten ...
ga naar systeembeheer > services > scrol naar de "Windows installer "
deze staat hier dus op "handmatig " en de service is gestopt deze service kun je ook starten maar zou normaal gezien vanzelf moeten starten als deze service aangesproken word .
Ashampoo_Snap_2016.06.17_09h15m56s_007_.png
 
rechts klik op start en kies opdrachtprompt ( administrator ) type " sfc /scannow " ( zonder haakjes ) en klik op enter laat deze scan gebeuren en vermeld wat deze te melden heeft ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan