harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het weekendje nogal gehad eerst mijn pc met windows 7 ( ingebakken ) erop moeten wegdoen omdat de hd stuk was ,daarna een oude pc die ik nog had met vista erop geinstalleerd maar ook dit werkte niet .
nu heb ik als laatste redmiddel mijn laptop en nu komt mijn probleem er staat vista op en zo te zien is mijn C schijf zo vol als een ei , waarschijnlijk allemaal updates , want er staat dus niets op dat ik he gedownload naar die schijf .
de schijf is maar 34,1 GB groot en er is dus al 31,5 gebruikt rest mij nog amper 2,58GB over .
als ik de schijf bekijk staat die in het rood en das niet goed .
is er iemand die mij tips kan geven om toch wat plaats te maken op de C schijf ?of anders gezegd .... wat moet ik doen ?
alvast bedankt ......
 
de D partitie word na het defragmenteren is voltooid verkleind naar een zo klein mogelijk ruimte als toegelaten is ...
de ruimte die dan na de D partitie bekomen is ...word dan op zijn beurd gebruikt als een 3de partitie met de bedoeling om al de Data op de D over te zetten naar deze 3de partitie .
als de data overgezet is dan kan men de D partitie verwijderen ....
men verkrijgt dan een niet toegewezen ruimte die men vervolgens ook aan de C kan toewijzen ..
en dit doordat men de C aan klikt met rechts en kiest om deze te vergroten ....
dit werkt 100% en heb ik meermaals dienen toe te passen van uit schijfbeheer of te wel met een partitie tool zoals de Easeus partition master
 
je hebt hiervoor easus partition master niet nodig. Je kan deze bewerkingen ook met windows disk manager doen.
2de partitie verwijderen. En dan 1ste partitie uitbreiden (extenden).
 
je hebt hiervoor easus partition master niet nodig. Je kan deze bewerkingen ook met windows disk manager doen.
2de partitie verwijderen. En dan 1ste partitie uitbreiden (extenden).
 
indien je géén data wenst te behouden dan hoef je zelfs niet de Easeus partition master te gebruiken .....dit is dan weer afhankelijk van welke windows 7 versie je gebruikt.
 
als ik easeus gebruik kan ik niet op het zelfde ogenblik naar het filmpje kijken , maar goed ik zal proberen alles wat ik zie op het filmpje te noteren zodat er zeker niets fout kan lopen , want ..... stel je voor dat ik het fout doe dan zijn mijn schijven onbereikbaar en dat is wel het laatste wat ik zou willen .
alvast bedankt aan allen voor de snelle reacties ........
 
best dat je eerst alles noteert ...zoals ..
-delete partition D
-selecteer de C en klik op resize/move partition
-verschuif de regelaar naar rechts ..
-bevestig alles en klik op "Apply "
 
ik heb het weekendje nogal gehad eerst mijn pc met windows 7 ( ingebakken ) erop moeten wegdoen omdat de hd stuk was.

Hoe heb je vastgesteld dat de HD kapot was of is? Nu kan het ook mogelijk zijn dat de HD nog in goede staat is , maar dat je windows beschadigt is en daardoor niet meer opstart.

wat je uiteindelijk bekomen heb is dat de C vergroot werd en je Data staat nu op de 2de partitie die je desnoods ook via schijfbeheer terug kunt hernoemen naar D

Je zal waarschijnlijk bedoelen schijfletter D: toewijzen. Tussen een harde schijf hernoemen of andere naam geven en een schijfletter toewijzen is een zeer groot verschil en voert men uit op een verschillende werkwijze.

indien je eerst de C gaat vergroten door de D aan de C toe te voegen ...dan kun je achteraf wel via schijfbeheer of via de Easeus de C wederom verkleinen tot laat ons zeggen 125 GB
stel je voor dat ik het fout doe dan zijn mijn schijven onbereikbaar en dat is wel het laatste wat ik zou willen .
alvast bedankt aan allen voor de snelle reacties ........

Inderdaad dat zijn dingen die kunnen gebeuren. Welke data staat er op de D: partitie en is aan de data een programma gekoppeld?
Ik denk hierbij bijvoorbeeld documenten die met word zijn aangemaakt maar op de D: partitie worden bewaard en de instellingen hiervan zo in word werden aangepast.

Niet genoeg vrije ruimte meer op de harde schijf of toch maar liever een een HD met meer schijfruimte , 500 GB bijvoorbeeld.
Je zou dan de huidige HD kunnen klonen naar een HD van 500 GB , 1 TB of zelfs 2 TB . Dat lukt zonder problemen.
 
ik heb er nog eens een nachtje over geslapen ( wel een beetje laat maar toch ...) ik denk dat ik toch de D schijf overzet naar de C schijf dus 1 grote schijf .
ik heb denk ik geen behoefte aan een tweede schijf .
tenzij u misschien het voordeel van de C schijf te verdelen kunt opnoemen , of misschien het nadeel .
dus om een geheel te maken kom ik toe met de gegevens die jullie hebben doorgegeven , klopt dat ?
 
je maakt het jezelf toch zo moeilijk ...
heb je het filmpje bekeken dan zie je ook dat er een schuifregelaar is om de C te vergroten ....
wel indien jij nu ook een 2de partitie wenst te behouden dan dien je de schuif regelaar niet volledig naar rechts te verschuiven ...
wil je enkel 1 grootte schijf indeling dan verschuif je deze wel volledig naar rechts .
 
Niet zo'n slecht idee. 2 partities zijn soms handig, maar voor doorsnee gebruiker meestal niet echt nodig. Dus enkel je C disk op max zetten is een goede optie, en simpel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan