Status
Niet open voor verdere reacties.

Magistermagic

Steunend lid
Vip Lid
hoi,
Ik meen ergens gelezen te hebben, vroeger, dat het zou mogelijk zijn om een externe harde schijf van de pc op te zetten als server zodat anderen die toegang verkrijgen van daar dan bestanden kunnen downloaden/opzetten.
Is dit mogelijk? hoe doe ik dit, aub?
ik heb windows xp pro
 
Een externe schijf zal niet gaan lukken, daar zal je een netwerkschijf of NAS voor nodig hebben en dan de juiste poort open zetten in de router.

Sommige routers hebben een USB aansluiting waarop je een externe schijf kunt aansluiten. Met de juiste configuratie instellingen in de router zou je deze schijf dan toegankelijk kunnen maken voor de buitenwereld.
 
Zeer voorzichtig zijn met zulke zaken als je niet exact weet wat je allemaal doet. Zomaar een file share openzetten op het internet is om misserie vragen...
Natuurlijk zijn er verschillende mogelijkheden om dit te doen, de ene al wat veiliger dan de andere. SMB, FTP, SFTP, ...
Zoals Pluis reeds vermeld is een NAS hier beter voor geschikt daar zo'n apparaat die functionaliteiten aan boord heeft, maar dan nog moet je op je router met Port Forwarding werken om van buitenaf hier toegang tot te hebben. Wat ik dus niet aanraad zonder goeie kennis van zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan