Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb vandaag de vista home premium 64 bit op me pc gezet
heb nu een probleem met de grafich kaart asus eah 3650
als ik me drivers 64 bit van me grafiche kaart instaleer dat lukt alle maal maar als ik dan na eigenschappen kijk blijft hij op32 bit staan weet iemmand hoe dat het komt
 
is dat in apparaatbeheer eigenschappen bij beeldschermadapters en dan eigenschappen van de grafische kaart en dan stuurprogrammagegevens Dat je doet en dan zie je staan welke drivers in je systeem 32 zitten dan effe scrollen en je zal wel zien dat er veel staan waar 64 instaat ook dus ik denk dat je wel de 64 Bit drivers zal geinstalleerd hebben. check nog even en laat iets weten ;)
 
Als je de 64 bit driver installeert zal die automatis gekozen worden voor alle x64 toepassingen vanaf het moment dat je die start..
Maar in vista zit standaard ondersteuning voo je hardware, ook je videokaart.
Omdat er nu nog niet veel hardware is die 64bit aan kan is de ingebouwde ondersteuning natuurlijk x86.
Je hebt dit nodig om vista te kunnen installeren.
Daarna schakel je over naar 64bit door de x64 driver te installeren.
Als je ziet in dit geval dat deze driver er tussen staat dan is die in gebruik.
Vista (en ook alle andere windowsversies) gebruiken automatis de meest geschikte driver, dus daar je vista x64 is zal de net geinstalleerde x64 driver de beste zijn en reeds gekozen.
De x32 moet je ook laten staan, deze word enkel aangesproken als je een programma draait dat enkel 32bit kan draaien.
Op dat ogenblik zal vista omschakelen..
Er bestaat een registertweak om dit omschakelen te verhinderen, maar als je x64 kiest gaan vele toepassingen niet meer werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan