Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gisteren mijn google Chromecast 2 mogen ontvangen en probleemloos geïnstalleerd . Nu vroeg ik mij af hoe dat ik films die op mijn laptop staan kan casten naar mijn TV via die chromecast .
Als ik op mijn PC op de Chromecast app klik krijg ik de melding dat mijn Wifi is uitgeschakeld .
De Chromecast app werkt alleen als wifi is ingeschakeld .
Wat betekent dit ? Ik zit toch constant op internet . Mijn zoon zegt dat ik geen netwerkkaart heb . Kan dit kloppen ?
Inderdaad .
Als ik op mijn PC naar Netwerkadapters ga in Apparaatbeheer staat daar ;
Realtek PCI e GBE Family Controller en dan staan er daar onder nog 8 WAN miniport
je gebruik de Chromecast toch via de laptop vermelde je ... de laptop is draadloos in gebruik veronderstel ik dan !
dus een draadloze verbinding is er maar wellicht ben je vergeten om het wachtwoord in te geven bij het tot het in stand brengen van de verbinding ...!* log je eens in op mijn telenet en ga naar draadloze verbindingen > beveiliging > wachtwoord (noteer deze dan )..
*heb jij vervolgens bij het instellen dit dan via de laptop proberen te doen ! zo ja dan dien je de juiste Chromecast te selecteren ...
-Chromecast (1ste generatie)
-Chromecast
en vandaar uit selecteer je dan de optie Windows 7 computer of hoger ! ( en je volg de stappen op ) *je gebruik best de chrome-browser ..
controleer de WLAN autoConfig service eens deze zou dus ook gewoon kunnen uitstaan .
*hier bij mij staat deze dus gewoon uitgeschakeld ...er dient dan wel een Wlan addapter aanwezig te zijn !
rechts klik op start > configuratiescherm> systeembeheer > services
dubbel klik op services en scrol naar de WLAN autoConfig service ... *hier staat deze als de 2de laatste van onderen vermeld !
Laat mij even nog vermelden dat de Chromecast app op mijn smartphone perfect werkt . Daar heb ik inderdaad mijn wachtwoord moeten ingeven en nu kan ik op mijn TV terug de YouTube filmpjes zien en nog meer .
De WLAN Auto Config service staat op handmatig .
denk dat een gewone draadloze netwerkkaart volstaat ( het is dus zoals de zoon het vermelde ! (wil je kunnen casten vanaf de desktop dient er dus een draadloze verbinding gebruikt te worden)
* nu veel ken ik er niet van omdat ik hier niets draadloos gebruik maar nu dacht ik juist aan het inschakelen van bluetooth ! (das toch ook draadloos !)
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.