Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren mijn google Chromecast 2 mogen ontvangen en probleemloos geïnstalleerd . Nu vroeg ik mij af hoe dat ik films die op mijn laptop staan kan casten naar mijn TV via die chromecast .
 
Als ik op mijn PC op de Chromecast app klik krijg ik de melding dat mijn Wifi is uitgeschakeld .
De Chromecast app werkt alleen als wifi is ingeschakeld .
Wat betekent dit ? Ik zit toch constant op internet . Mijn zoon zegt dat ik geen netwerkkaart heb . Kan dit kloppen ?
 
je gebruik de Chromecast toch via de laptop vermelde je ... de laptop is draadloos in gebruik veronderstel ik dan !
dus een draadloze verbinding is er maar wellicht ben je vergeten om het wachtwoord in te geven bij het tot het in stand brengen van de verbinding ...!* log je eens in op mijn telenet en ga naar draadloze verbindingen > beveiliging > wachtwoord (noteer deze dan )..

*heb jij vervolgens bij het instellen dit dan via de laptop proberen te doen ! zo ja dan dien je de juiste Chromecast te selecteren ...
-Chromecast (1ste generatie)
-Chromecast
en vandaar uit selecteer je dan de optie Windows 7 computer of hoger ! ( en je volg de stappen op ) *je gebruik best de chrome-browser ..
 
controleer de WLAN autoConfig service eens deze zou dus ook gewoon kunnen uitstaan .
*hier bij mij staat deze dus gewoon uitgeschakeld ...er dient dan wel een Wlan addapter aanwezig te zijn !
 
rechts klik op start > configuratiescherm> systeembeheer > services
dubbel klik op services en scrol naar de WLAN autoConfig service ... *hier staat deze als de 2de laatste van onderen vermeld !
 
Laat mij even nog vermelden dat de Chromecast app op mijn smartphone perfect werkt . Daar heb ik inderdaad mijn wachtwoord moeten ingeven en nu kan ik op mijn TV terug de YouTube filmpjes zien en nog meer .
De WLAN Auto Config service staat op handmatig .
 
denk dat een gewone draadloze netwerkkaart volstaat ( het is dus zoals de zoon het vermelde ! (wil je kunnen casten vanaf de desktop dient er dus een draadloze verbinding gebruikt te worden)
* nu veel ken ik er niet van omdat ik hier niets draadloos gebruik maar nu dacht ik juist aan het inschakelen van bluetooth ! (das toch ook draadloos !)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan