Apps Google Calendar notificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Google Agenda stuurt e-emails ook op de dagen waarin geen afspraak is gepland.
Hoe interessant te vernemen dat je die dag niets anders te doen hebt, behalve al die nutteloze berichten te verwijderen van je Inbox.

1697382118765.png


Is er een mogelijkheid om slechts notificaties per e-mail te ontvangen alleen voor de dagen waarin WEL afspraken zijn gepland ?
Bedankt
 
Oplossing
Ik gebruik die dagelijkse mail al een hele poos. De reden is dat je dan in de ochtend, meteen bij het opstarten een overzicht krijgt. Bij de meldingen krijg je die op je telefoon voor elk agendapunt maar dat laat je dus niet toe je dag op voorhand in te plannen.

Tweede reden is dat die mail ook de afspraken van gedeelde agenda's bevat. Met meldingen ben je dan niets want die komen niet op jouw, maar op de andere persoon zijn of haar telefoon.

Dus @Wisperbird : er zijn echt wel (goede ?) redenen om dat tool zo te gebruiken.

Uit ervaring kan ik bevestigen dat er inderdaad géén mogelijkheid is om die mail dan niet te krijgen als er geen afspraak, taken e.d. zijn in je agenda. Moet je mee leven... maar stoort mij...
met de pc ga je naar google agenda --> klik op de puntje achter de kalender en kies "instellingen en delen" dan schrolde naar beneden tot "Overige meldingen" daar staat "dagelijkse agenda "
 
Ik begrijp nog niet echt hoe je dit voor elkaar krijgt en waarom je dat zou willen.
Maar ik zou dus nooit die dagelijkse agenda aan maken.
U kunt gewoon meldingen aanmaken in Uw agenda, zie hier onder;
Afspraak.jpg

Dat is voor mij meer dan genoeg.
Die email melding er bij gemaakt als voorbeeld.

Zover ik weet is er geen optie om automatisch bericht te krijgen van afspraken van die dag.
Wel kunt U de Pc leren op te starten met de agenda, zodat U direct ziet wat er gepland is.
Maar in de huidige tijd is het voldoende bij het maken van een afspraak een melding aan te zetten.
Uw telefoon zal U dan waarschuwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik die dagelijkse mail al een hele poos. De reden is dat je dan in de ochtend, meteen bij het opstarten een overzicht krijgt. Bij de meldingen krijg je die op je telefoon voor elk agendapunt maar dat laat je dus niet toe je dag op voorhand in te plannen.

Tweede reden is dat die mail ook de afspraken van gedeelde agenda's bevat. Met meldingen ben je dan niets want die komen niet op jouw, maar op de andere persoon zijn of haar telefoon.

Dus @Wisperbird : er zijn echt wel (goede ?) redenen om dat tool zo te gebruiken.

Uit ervaring kan ik bevestigen dat er inderdaad géén mogelijkheid is om die mail dan niet te krijgen als er geen afspraak, taken e.d. zijn in je agenda. Moet je mee leven... maar stoort mij persoonlijk niet omdat zo'n lege dagen voor mij behoorlijk zeldzaam zijn.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan