E-mail Gmail inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet regelmatig inloggen op andere pc's-laptops dan de mijne.
Telkens moet er een verificatiecode ingevuld worden (gestuurd naar e-mailadres of gsm).
Vroeger kon ik aankruisen: ‘Niet meer vragen op deze computer’
Deze optie is niet meer beschikbaar blijkbaar.
Hoe kan ik vermijden dat er telkens een verificatiecode gevraagd wordt?
 
Dat is 2FA Authenticatie. Het antwoord dat ik ga geven, wil je waarschijnlijk niet horen. Maar... ik zou zeggen, leer ermee leven. Het is veel veiliger ook trouwens. Zeker als je veel op verschillende toestellen moet inloggen. Dan wil je echt niet dat je gegevens overal gewoon "bewaard" worden.

Gebruik eventueel Google Authenticator op je smartphone om het iets toegankelijker te maken:
 
De situatie is als volgt:
Ik geef les aan 12 cursisten. Die moeten telkens inloggen met de oefen gmail-adressen die ik beheer.
Bij het begin van elke les moeten alle 12 gmail-adressen ingelogd worden op de leslaptops met een verificatiecode.
Erg vervelend en tijdrovend.
Op die laptops is Faronics DeepFreeze geïnstalleerd. Dus geen gevaar qua veiligheid.
Kan ik toch op één of andere manier die 2-step verificatie omzeilen?
 
Ja, gewoon niet inschakelen in de betrokken accounts ...

Als je twee-staps-authenticatie (2FA) voor je Gmail-account wilt uitschakelen, kun je dit doen via de beveiligingsinstellingen van je Google-account. Hier zijn de stappen om dit te doen:

1. **Log in op je Google-account**: Ga naar [accounts.google.com](https://accounts.google.com) en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

2. **Ga naar de beveiligingsinstellingen**:
- Klik op je profielfoto of initialen in de rechterbovenhoek en selecteer "Google-account beheren".
- Klik in het menu aan de linkerkant op "Beveiliging".

3. **Vind de optie voor twee-staps-verificatie**:
- Scroll naar beneden tot je de sectie "Inloggen bij Google" ziet.
- Klik op "Twee-staps-verificatie".

4. **Uitschakelen van twee-staps-verificatie**:
- Je wordt gevraagd om opnieuw in te loggen.
- Nadat je bent ingelogd, zie je de pagina met de instellingen voor twee-staps-verificatie.
- Klik onderaan op de knop "Uitschakelen" (Turn off).

5. **Bevestig je keuze**:
- Er verschijnt een pop-upvenster waarin je wordt gevraagd om te bevestigen dat je twee-staps-verificatie wilt uitschakelen.
- Bevestig je keuze om 2FA uit te schakelen.

Hiermee heb je twee-staps-authenticatie uitgeschakeld voor je Google-account. Houd er rekening mee dat dit je account minder beveiligd maakt. Als je het later weer wilt inschakelen, kun je dezelfde stappen volgen en kiezen voor "Inschakelen" in plaats van "Uitschakelen".
 
Ja, bij het inloggen op de gmail-accounts die ik voor mijn cursisten gebruik.
Op mijn eigen pc: geen probleem! Er wordt geen code gevraagd.
Op de laptops in het klaslokaal: telkens verificatiecode invoeren!
 
Dit is een gevolg van het inloggen op een onbekend toestel. Staat nog naast de MFA/2FA authenticatie blijkbaar. Dit kan je ook niet gewoon uitzetten.
Maar er zijn misschien wel andere mogelijkheden om hiermee om te gaan. Maar dan moet je MFA wel aanzetten denk ik. Daarna kan je Trusted devices toevoegen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan